Εθνική Οικονομία - Ανάπτυξη - Ενέργεια

2015-12-09. Ο Πρώτος Αριστερός Προϋπολογισμός του 2016

on Wednesday, 09 December 2015. Posted in Εθνική Οικονομία - Ανάπτυξη - Ενέργεια

Γράφει ο Αναστάσιος Μπασαράς, Αντιπρόεδρος ΔΣ ΕΛΙΣΜΕ

Τα χαράματα της Κυριακής της 6/12/2015 ψηφίστηκε στη Βουλή ο προϋπολογισμός του 2016, είναι ο πρώτος αριστερός προϋπολογισμός στη ιστορία της Ελλάδας.
Στη συνέχεια θα παρουσιάσω τα ‘highlights’ αυτού του προϋπολογισμού. Στον πίνακα Π1 (Πηγή όλων των πινάκων είναι το κείμενο του Προϋπολογισμού 2016 του Υπουργείου Οικονομικών) φαίνονται τα βασικά μεγέθη της παγκόσμιας οικονομίας.

Στον πίνακα Π2 φαίνονται τα βασικά μεγέθη της Ελληνικής οικονομίας.

Την περίοδο 2010-2014 τα μέτρα του προγράμματος οικονομικής προσαρμογής έφθασαν στο 24,5% του ΑΕΠ (ονομαστικές τιμές 2009). Το αποτέλεσμα ήταν η επίτευξη των δημοσιονομικών στόχων του προγράμματος, δηλαδή η μείωση του ελλείμματος και η ισοσκέλιση του πρωτογενούς ισοζυγίου της Γενικής Κυβέρνησης, και η βελτίωση του ισοζυγίου τρεχουσών συναλλαγών.
Στο πρώτο εξάμηνο του 2015, η αλλαγή της κυβέρνησης με την εφαρμογή νέου πολιτικού σχεδιασμού αντιμετώπισης των προβλημάτων της ελληνικής οικονομίας, καθώς και η αναζήτηση νέου πλαισίου συμφωνίας με τους διεθνείς εταίρους και πιστωτές της χώρας αύξησε την οικονομική αβεβαιότητα. Ένας κύκλος δυσμενών προσδοκιών άνοιξε,  αποτέλεσμα του οποίου ήταν η χειροτέρευση του οικονομικού κλίματος, η επιδείνωση της ρευστότητας και η ανάσχεση της πορείας της οικονομίας προς την ανάκαμψη.
Η κακή οικονομική κατάσταση, που παρατάθηκε πέραν του πρώτου εξαμήνου του έτους, λόγω των ατέρμονων διαπραγματεύσεων και των σχετικών δημοσιονομικών μέτρων που απαιτούνται, σε συνδυασμό με τα διοικητικά μέτρα ελέγχων στην κίνηση κεφαλαίων (capital controls), που εφαρμόστηκαν στο ελληνικό τραπεζικό σύστημα στις αρχές Ιουλίου 2015, επιδείνωσε το έλλειμμα ρευστότητας στην πραγματική οικονομία και οδήγησε την οικονομία ταχύτατα σε αρνητικό ρυθμό ανάπτυξης.
Η μεγάλη καθυστέρηση στην επίτευξη συμφωνίας με τους εταίρους, συνετέλεσε και στη συρρίκνωση της εισροής ρευστότητας στο τραπεζικό σύστημα και παραπέρα στην όλη ελληνική οικονομία, τόσο μέσω του Ευρωσυστήματος όσο και μέσω του Έκτακτου Μηχανισμού Ρευστότητας.

Στον πίνακα (Π3) φαίνεται το Ισοζύγιο της Γενικής Κυβέρνησης.

Τα μέτρα ελέγχων στην κίνηση κεφαλαίων προκειμένου να προστατευτεί η συστημική ευστάθεια του ελληνικού τραπεζικού συστήματος, είναι βέβαιο ότι θα φέρουν και άλλες απώλειες στην τραπεζική πίστη, στις χορηγήσεις και στην ρευστότητα, που θα επιδράσουν αρνητικά στις επενδύσεις, την κατανάλωση και τον εσωτερικό τουρισμό. Με τα δεδομένα αυτά το πραγματικό ΑΕΠ το 2015 αναμένεται να μειωθεί κατά 2,3%.
Η επιδείνωση του οικονομικού κλίματος έχει συμβάλει, επίσης, στην αναβολή επενδυτικών σχεδίων με επιπτώσεις στην αγορά εργασίας και στην ανεργία.
Οι τραπεζικές καταθέσεις των μη χρηματοπιστωτικών επιχειρήσεων και των νοικοκυριών, παρουσίασαν από το Δεκέμβριο του 2014, υψηλές επαναλαμβανόμενες εκροές που συνολικά στη διάρκεια της περιόδου Δεκεμβρίου 2014-Ιουλίου 2015 ανήλθαν σε 42,1 δισ.€. Η μείωση των καταθέσεων μετριάστηκε αισθητά με την επιβολή περιορισμών στις αναλήψεις στα τέλη Ιουνίου 2015.
Το Ελληνικό Δημόσιο προχώρησε στη σύναψη σύμβασης χρηματοδότησης με τον Ευρωπαϊκό Μηχανισμό Σταθερότητας (ESM). Το δάνειο για τη στήριξη του προγράμματος είναι διάρκειας 32,5 ετών, ενώ το ύψος του δανείου μπορεί να ανέλθει μέχρι 86 δισ.€, μαζί με ποσό έως 25 δισ.€ για την ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών, ανάλογα με τις ανάγκες που θα προκύψουν, ενώ το επιτόκιο θα αντιστοιχεί στο κόστος δανεισμού του ESM (~1%).

Στον πίνακα (Π4) φαίνεται η σύνθεση δημόσιου χρέους:


Το χρέος της Κεντρικής Διοίκησης εκτιμάται ότι θα ανέλθει στα 326 δις.€ ή 187,6% του ΑΕΠ στο τέλος του 2015, έναντι 324 δις. €  ή 181,0% του ΑΕΠ το 2014.
Το 2016 το ύψος του χρέους της Κεντρικής Διοίκησης προβλέπεται ότι θα διαμορφωθεί στα 343 δις. €  ή 198,0% του ΑΕΠ, παρουσιάζοντας αύξηση έναντι του 2015.
Το χρέος της Γενικής Κυβέρνησης εκτιμάται ότι θα ανέλθει στα 316 δις. €  ή 181,8% του ΑΕΠ στο τέλος του 2015, έναντι 317 δις. €  ή 177,1% του ΑΕΠ το 2014. Το 2016, προβλέπεται ότι θα διαμορφωθεί στα 333.5 δις. €  ή 192,4% του ΑΕΠ. Παρακάτω φαίνεται το χρονοδιάγραμμα αποπληρωμών του δημόσιου χρέους:

■ Έντοκα ■ Ομόλογα ■ Δάνεια

Ο χρονικός ορίζοντας των λήξεων του χρέους της Κεντρικής Διοίκησης στις 31/8/2015 εκτείνεται μέχρι το έτος 2059. Η αδυναμία προσφυγής για δανεισμό στις αγορές από το Μάιο του 2010, με εξαίρεση την έκδοση πενταετούς και τριετούς ομολόγου το 2014, είχε ως αποτέλεσμα τη δραστική μείωση των ομολόγων και την αντικατάστασή τους με δάνεια.
Όπως φαίνεται στον πίνακα Π5, οι δαπάνες για τόκους του χρέους της Κεντρικής Διοίκησης, με¬τά το 2012, διαμορφώνονται στα επίπεδα των 6 δις. €, μειωμένες, το 2013, κατά 50% σε σχέση με το 2012 και κατά 63% σε σχέση με το 2011. Αντίστοιχες μειώσεις παρουσιάζουν και ως ποσοστό του ΑΕΠ.

Είναι ένα δημόσιο χρέος 190% του ΑΕΠ εξυπηρετήσιμο (βιώσιμο), με υφεσιακό ρυθμό ανάπτυξης (~-1%) και ετήσιο επιτόκιο 1% ; Η απάντηση είναι εξαιρετικά δύσκολα γιατί χρειάζεται πρωτογενή πλεονάσματα άνω του 4% . (Μπασαράς Αναστάσιος, Το Δημόσιο Χρέος (ΔΧ) και η Βιωσιμότητα του, χωρίς Σχόλια και Κριτική,  4/2/2015).
Στους πίνακες Π6 και Π7 φαίνονται οι δημοσιονομικές παρεμβάσεις λόγω της σύμβασης της Οικονομικής Συμφωνίας 2015 – 2016 για τη μείωση των δαπανών και την αύξηση των εσόδων περιλαμβάνει ο προϋπολογισμός του 2016. Πρόκειται για μέτρα που ήδη έχουν ληφθεί ή άλλα που προβλέπεται να υλοποιηθούν το επόμενο έτος μέρος της συμφωνίας της οικονομικής πολιτικής της κυβέρνησης με τους δανειστές.

Στον πίνακα (Π8) φαίνονται οι πιστώσεις του Υπουργείου Εθνικής Άμυνα κατά μείζονα κατηγορία δαπάνης:

Ο προϋπολογισμός, δεσμεύεται για μια σειρά εξαιρετικά δύσκολων μέτρων, μεταξύ άλλων: η αναθεώρηση της φορολογίας εισοδήματος παράλληλα με την επανεξέταση των φοροαπαλλαγών,  η μεταρρύθμιση της κοινωνικής ασφάλισης, καθώς και η μεταρρύθμιση του μισθολογίου στο Δημόσιο με δημοσιονομικά ουδέτερο τρόπο, όπου θα αποσυνδέεται ο βαθμός από το μισθολογικό κλιμάκιο του υπαλλήλου.
Για το νέο μισθολόγιο στο Δημόσιο αναφέρεται συγκεκριμένα ότι θα έχει ως στόχο τη σύνδεση της μισθολογικής κατανομής με τις δεξιότητες, επιδόσεις, καθήκοντα και τη θέση του προσωπικού. Και, στο νέο σύστημα αμοιβών, όπως σημειώνεται, θα προβλέπεται η αποσύνδεση του βαθμού από το μισθολογικό κλιμάκιο του υπαλλήλου.
Η μισθολογική κατάταξη των υπαλλήλων θα πραγματοποιείται ανάλογα με την κατηγορία εκπαίδευσής των και η ένταξη στα μισθολογικά κλιμάκια θα καθορίζεται ανάλογα με τον χρόνο υπηρεσίας και τα τυπικά τους προσόντα ή την κατοχή θέσης ευθύνης.
‘Προκειμένου να επιτευχθεί μεγαλύτερη αποσυμπίεση σε όλο το μισθολογικό φάσμα, η μισθολογική εξέλιξη συντελείται με διαφορετικό τρόπο στις υπάρχουσες κατηγορίες των υπαλλήλων, ενισχύονται τα επιδόματα θέσης ευθύνης, αλλά και η διασύνδεση ενός μέρους των αποδοχών του υπαλλήλου με την περιγραφή των καθηκόντων κάθε θέσης εργασίας’, σημειώνεται στην εισηγητική έκθεση του προϋπολογισμού.

2015-11-21. Εδώ και Τώρα … Μεταρρυθμίσεις

on Saturday, 21 November 2015. Posted in Εθνική Οικονομία - Ανάπτυξη - Ενέργεια

Γράφει ο Αρης Διαμαντόπουλος, Υπτγος ε.α., Δρ, Ψυχολόγος, Μέλος ΕΛΙΣΜΕ

2015-11-21. Εδώ και Τώρα … Μεταρρυθμίσεις

Όσο κι αν οι πολιτικοί μας συνθηματολογούν επάνω στον όρο «μεταρρυθμίσεις», εν τούτοις η ουσιαστική αξία αυτών ουδόλως αλλοιώνεται, διότι η ανάγκη γι αυτές παραμένει αναλλοίωτη και διαχρονική.
Διότι έτσι εξασφαλίζεται η αποτελεσματική λειτουργία της δημοκρατικής πολιτείας χάριν της «ευδαιμονίας» των πολιτών, όπως κατ’ αρχάς οραματίσθηκαν αυτή ο Πλάτων και ο Αριστοτέλης, οι οποίοι υπήρξαν ιστορικά και οι θεμελιωτές της σύγχρονης πολιτικής επιστήμης.(1)

2015-09-26. Η ΠΟΡΕΙΑ ΤΗΣ ΔΙΕΘΝΟΥΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ

on Saturday, 26 September 2015. Posted in Εθνική Οικονομία - Ανάπτυξη - Ενέργεια

Γράφει ο Δημήτρης Ζακοντίνος, Οικονομολόγος, Αντιπρόεδρος ΔΣ ΕΛΙΣΜΕ

2015-09-26. Η ΠΟΡΕΙΑ ΤΗΣ  ΔΙΕΘΝΟΥΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ

Η Τράπεζα ΔιεθνώνΔιακανονισμών  (Bank  for International Settlements – BIS *)  προειδοποίησε εδώ και καιρό, ότι στην επόμενη οικονομική κρίση οι Κεντρικές Τράπεζες θα αδυνατούν να επέμβουν  αποτελεσματικά για την αντιμετώπισή της,αποδίδοντας την αδυναμία αυτή, στην μέχρι σήμερα πολιτική διάθεσης του χρήματος που χαρακτηρίζεται από υπερβολικά χαμηλά επιτόκια.
Εξάλλου είναι διαπιστωμένο ότι η οικονομική κρίση δεν έχει ξεπεραστεί και αυτό γιατί οι επενδύσεις στην πραγματική οικονομία κινούνται σε χαμηλά επίπεδα ενώ οι μακροοικονομικές και γεωπολιτικές προοπτικές χαρακτηρίζονται από υψηλή ανασφάλεια.
Αναλύοντας αυτέςτις επισημάνσεις, μπορούμε να παρατηρήσουμε ότι σε κάθε πολιτική οικονομία τα χαμηλά επιτόκια,τροφοδοτούν την ανάληψη υψηλών κινδύνων,(παρατηρούνται στρεβλώσεις τόσο στον χρηματοπιστωτικό κλάδο όσο και στην αγορά ακινήτων) που στη συνέχεια κατά τεκμήριο μετατρέπονται σε ομόλογα και τελικά διατίθενται στις πλείστες των περιπτώσεων σε πολύ χαμηλότερες τιμές.
Το τελικό αποτέλεσμα είναι να αυξάνεται το χρέος παρά τα χαμηλά επιτόκια,  η δε ανάπτυξη της οικονομίας να είναι ελαχίστη έως ανύπαρκτη.
Συμπερασματικά και με βάση την διαπίστωση ότι οι περισσότερες οικονομίες βρίσκονται σε φάση ύφεσης η έχουν ελάχιστη πραγματική  ανάπτυξη, η ανεργία είναι υψηλή με κορυφή την ανεργία των νέων, ο δε πλούτος συνεχώς να συγκεντρώνεται σε λιγότερα χέρια, είναι σχεδόν βέβαιο, με κριτήριο την μέχρι σήμερα εμπειρία,ότι το πρόβλημα του παγκόσμιου χρέους συνεχώς θα επιδεινώνεται χωρίς καμμία προοπτική μείωσής του..
Άρα μπορούμε να συμπεράνουμε ότι το παγκόσμιο σύστημα είναι επισφαλές.
Κατά συνέπεια μετην  επισήμανσή της η Τ.Δ.Δ. ότι, οι Κεντρικές Τράπεζες δεν θα έχουν  την δυνατότητα παρέμβασης  στην περίπτωση νέας κρίσης χρέους λόγω των ήδη υπερβολικά χαμηλών επιτοκίων, μάλλον προτείνει ως αντίδοτο για την αντιμετώπιση της κατάστασης,την επιβολή μιάς πολιτικής αύξησης των επιτοκίων που σε συνδυασμό με τις χαμηλές τιμές του πετρελαίου και την αύξηση των εισοδημάτων που θα προκύψουν, θα απομακρύνουν τις αποπληθωριστικές τάσεις της οικονομίας.
 Αναμφίβολα στην προοπτική εφαρμογής μιάς τέτοιας πολιτικής υπάρχει σκεπτικισμός,τόσο ως προς τον τρόπο και χρόνο εφαρμογής, οσο και ως προς το κόστος των  ανατροπών και παρενεργειών που μπορεί να επιφέρει.
Άλλωστε δεν είναι τυχαία η επί σχεδόν ένα χρόνο καθυστέρηση της απόφασης  για αύξηση επιτοκίων από το Ομοσπονδιακό κεντρικό Τραπεζικό σύστημα των  ΗΠΑ (Federal Reserve System -FED) το οποίο μόλις χθές διά της προέδρου του κας Τζανετ Γέλεν επανέφερε το σενάριο αύξησης των επιτοκίων μέχρι το τέλος του έτους..
Όσον αφορά την χώρα μας, σε μία μελλοντική αύξηση των επιτοκίων που δανείζεται ο μηχανισμός στήριξης  ESM, θα προκαλούσε ενδεχομένως σημαντική επιβάρυνση στις δαπάνες του Ελληνικού  Κράτους για την πληρωμή των τόκων .Κατα συνέπεια θα πρέπει να επαναξιολογηθεί και επανασχεδιασθεί ο τρόπος αντιμετώπισης του χρέους, και η προσπάθεια, να επικεντρωθεί σε μακροπρόθεσμη προοπτική δίνοντας περισσότερη βαρύτητα στην εξυγίανση του ισολογισμού (π.χ. περιορισμό του χρηματοοικονομικού κόστους, εξυγίανση δεικτών, βελτίωση ρευστότητος.) και στις δομικές μεταρρυθμίσεις  και λιγότερη σε δημοσιονομικές παραμέτρους..

*Τ.Δ.Δ. Τράπεζα Διεθνών Διακανονισμών ( BIS-Bank for International Settlements ) είναι διεθνής οργανισμός αποτελούμενος από κεντρικές τράπεζες που υποβοηθά την διεθνή νομισματική και χρηματοοικονομική συνεργασία . Στην ουσία αποτελεί την κεντρική τράπεζα των κεντρικών τραπεζών. Εδρεύει στην Βασιλεία της Ελβετίας και έχει αντιπροσωπείες στο Χονγκ Κονγκ και στην πόλη του Μεξικού.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ Α. ΖΑΚΟΝΤΙΝΟΣ
ΟΙΚΟΝΟΜΟΛΟΓΟΣ - Α΄ΑΝΤΙΠΡΟΕΔΡΟΣ ΕΛΙΣΜΕ

2015-09-09. Το Τρίτο Μνημόνιο και η 'To Do' λίστα της Ελλάδας

on Wednesday, 09 September 2015. Posted in Εθνική Οικονομία - Ανάπτυξη - Ενέργεια

Επιμέλεια Α. Μπασαράς, Αντιπρόεδρος ΕΛΙΣΜΕ

2015-09-09. Το Τρίτο Μνημόνιο και η 'To Do'  λίστα της Ελλάδας

Συνολικά, το νέο πρόγραμμα του τρίτου Μνημονίου περιλαμβάνει 223 δράσεις που θα πρέπει να εφαρμοστούν από τώρα έως και τη λήξη του το 2018.

Οι δράσεις του Μνημονίου είναι κατανεμημένες ως εξής:
2015: 127 δράσεις (57%)
2016: 81 δράσεις (36%)
2017: 12 δράσεις (5%) και
2018: 3 δράσεις (2%)

Το τρίτο Μνημόνιο είναι το πλέον εμπροσθοβαρές των τριών Μνημονίων καθώς το 81% των μέτρων θα πρέπει να γίνουν μέσα σε ένα έτος.

Το έργο της νέας κυβέρνησης είναι πολύ δύσκολο, ενώ με το καλημέρα θα «πέσει» στα βαθιά, αφού μόνο τον Οκτώβριο οι ενέργειες που θα πρέπει να φέρει εις πέρας είναι 51.
Οπως προκύπτει από την ανάλυση των δράσεων που φαίνεται στον πίνακα που ακολουθεί, οι 25 αφορούν την ενίσχυση του επιχειρηματικού περιβάλλοντος και στη διασφάλιση της χρηματοπιστωτικής σταθερότητας. Ακολουθούν τα μέτρα για τις ρυθμιζόμενες επιχειρήσεις (22) και οι παρεμβάσεις στο φορολογικό σύστημα (21).

Οι περισσότερες από τις μεταρρυθμίσεις στη φορολογική διοίκηση θα πρέπει να γίνουν φέτος, καθώς αποτελούν παρεμβάσεις που θα αρχίσουν να αποδίδουν τα επόμενα χρόνια και δεν υπάρχει περιθώριο χρονοτριβής.

Το 2015 και το 2016 θα πρέπει επίσης να υλοποιηθεί και το μεγαλύτερο μέρος των ενεργειών στις αγορές προϊόντων και στο επιχειρηματικό περιβάλλον.

Χρονοδιάγραμμα Ενεργειών Ελληνικής Κυβέρνησης

Αύγουστος 2015
1.    Ολοκλήρωση μιας ολοκληρωμένης στρατηγικής για το χρηματοπιστωτικό σύστημα στη βάση της στρατηγικής του 2013

Σεπτέμβριος 2015
1.    Αποκλειστική χρηματοδότηση όλων των επικουρικών ταμείων από ίδιες εισφορές
2.    Υπαγωγή όλων των ταμείων επικουρικών συντάξεων στην ΕΤΕΑ
3.    Μεσοπρόθεσμο σχέδιο τεχνικής βοήθειας με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή μέσω νέας Υπηρεσίας Στήριξης Διαρθρωτικών Μεταρρυθμίσεων (ΥΣΔΜ)
4.    Μεταρρυθμίσεις στους κώδικες φορολογικής διαδικασίας
5.    Υπουργική απόφαση για την επέκταση εμμέσου μητρώου τραπεζικών συναλλαγών (ιστορικό συναλλαγών 10 ετών)
6.    Βελτίωση είσπραξης οφειλών από εισφορές κοινωνικής ασφάλισης (πρόσβαση σε έμμεσο μητρώο τραπεζικών λογαριασμών και φορολογικής διοίκησης, ενιαία βάση δεδομένων)
7.    Κατάθεση και άμεση εφαρμογή σχεδίου για την εκκαθάριση καθυστερούμενων οφειλών και αιτήσεων επιστροφής φόρου και συνταξιοδότησης
8.    Κατάρτιση σχεδίου δράσης για τις δημόσιες συμβάσεις
9.    Επέκταση ανώτατων ορίων είσπραξης επιστροφών του 2015 για διαγνωστικές εξετάσεις, ιδ. Κλινικές και φαρμακευτικά προϊόντα στα επόμενα χρόνια
10.    Προσδιορισμός διαδικασιών για τη βαθμιαία εθνική εφαρμογή του Ελάχιστου Εγγυημένου  Εισοδήματος (ΕΕΕ)
11.    Κατάρτιση θεσμικού πλαισίου για διαχείριση, παρακολούθηση και έλεγχο ΕΕΕ και άλλων  παροχών
12.    Ενίσχυση ρυθμίσεων για τη διακυβέρνηση του ΤΧΣ ιδίως σε θέματα διαδικασιών επιλογής και  διορισμού
13.    Έγκριση χάρτη πορείας για τη μεταρρύθμιση της αδειοδότησης των επενδύσεων, συμπεριλαμβανομένης της ιεράρχησης προτεραιοτήτων
14.    Δημιουργία τριών κινητών μονάδων επιβολής του νόμου για την καταπολέμησης του λαθρεμπορίου
15.    Σύγκληση διυπουργικής επιτροπής χωροταξικού σχεδιασμού αναφορικά με τη χρήση γης
16.    Εφαρμογή καθεστώτος για το προσωρινό και μόνιμο σύστημα πληρωμών δυναμικότητας
17.    Τροποποίηση κανόνων αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας
18.    Θέσπιση κανόνων για τον συμψηφισμό των οφειλών μεταξύ ΔΕΗ και του διαχειριστή της αγοράς
19.    Εφαρμογή μεταρρύθμισης της αγοράς φυσικού αερίου με βάση το συμφωνηθέν  χρονοδιάγραμμα, με ιεράρχηση τιμολογίων διανομής
20.    Εφαρμογή διακοπτόμενων συμβάσεων (φυσικό αέριο)
21.    Αναθεώρηση τιμολογίων ΔΕΗ βάσει του κόστους, αντικαθιστώ-ντας την 20% έκπτωση για τους χρήστες υψηλής τάσης με τιμολόγια βάσει του οριακού κόστους παραγωγής
22.    Συζήτηση με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για τον σχεδίασμά συστήματος δημοπρασιών ΝΟΜΕ, με στόχο μείωση κατά 25% των μεριδίων λιανικής και χονδρικής αγοράς της ΔΕΗ επενδύσεων και τον διοικητικό φόρτο
23.    Νομοθετική έγκριση του προγράμματος αναδιάρθρωσης του «ΟΑΣΑ - Συγκοινωνίες Αθηνών» το οποίο έχει ήδη συμφωνηθεί
24.    Ολοκλήρωση χάρτη πορείας για την εφαρμογή του αναθεωρημένου Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας
25.    Πρόταση μέτρων για την μείωση των καθυστερημένων υποθέσεων στα διοικητικά δικαστήρια
26.    Απόκτηση πρόσβασης εκ μέρους της ΕΛΣΤΑΤ σε πηγές διοικητικών δεδομένων 

Οκτώβριος 2015
1.    Μεταρρυθμίσεις στον Φόρο Εισοδήματος
2.    Ευθυγράμμιση Νόμου περί ΤΧΣ με την οδηγία BRRD και το νέο πλαίσιο  ανακεφαλαιοποίησης
3.    Σταδιακή κατάργηση επιστροφής φόρου κατανάλωσης (diesel) για τους αγρότες
4.    Έκδυση εκκαθαριστικών σημειωμάτων ΕΝΦΙΑ 2015
5.    Άμεση θέσπιση νομοθεσίας για μεταφορά καθηκόντων και προσωπικού ΣΔΟΕ στη  φορολογική διοίκηση
6.    Έγκριση σχεδίου για αύξηση φορολογικής συμμόρφωσης
7.    Προώθηση χρήσης ηλεκτρονικών πληρωμών
8.    Δημοσιοποίηση λίστας οφειλετών (>3 μήνες) από φόρους και εισφορές κοινωνικής ασφάλισης
9.    Μείωση περιορισμών στη διεξαγωγή ελέγχων φορολογικών δηλώσεων
10.    Βελτίωση εργαλείων είσπραξης φορολογικών οφειλών
11.    Εξορθολογισμός διαδικασιών και μέτρα για καταπολέμηση απάτης στον ΦΠΑ (καρουσέλ)
12.    Ενίσχυση ικανότητας διοίκησης (στελέχωση ΚΕΑΟ, ισχυροποίηση ελεγκτικής ικανότητας ΙΚΑ και ενίσχυση Μεγάλης Ομάδας Οφειλετών (ΜΜΟ))
13.    Θέσπιση νομοθεσίας γιο την ίδρυση αυτόνομου φορέα εσόδων
14.    Αναβάθμιση οργανικού νόμου για τον προϋπολογισμό (πλαίσιο για ανεξάρτητους φορείς, κατάργηση ελέγχων από το Ελ. Συνέδριο αποκλειστικές αρμοδιότητες στις ΓΔΟΥ, εποπτεία ΓΛΚ)
15.    Υποβολή πρότασης για μεταρρύθμιση συστήματος μη ένδικων/ διοικητικών μέσων
16.    Θέσπιση συνταξιοδοτικών μεταρρυθμίσεων
17.    Θέσπιση ισοδύναμων μέτρων για πλήρη αντιστάθμιση επιπτώσεων εφαρμογής δικαστικής απόφασης για τα συνταξιοδοτικά μέτρα του 2012 και κατάργηση τροποποιήσεων του 2015
18.    Εφαρμογή εκκρεμών εισπράξεων επιστροφών μέχρι το 1ο εξάμηνο 2015 για φαρμακευτικά προϊόντα, διαγνωστικές εξετάσεις και ιδ. Κλινικές
19.    Θέσπιση διαρθρωτικών μέτρων αποφέροντας 0,75% του ΑΕΠ για το 2017 & 0.25% του ΑΕΠ για το 2018
20.    Κατάργηση και αντιστάθμιση περιττών επιβαρύνσεων των συντάξεων
21.    Υποβολή έκθεσης από την ΤτΕ για την κατηγοριοποίηση των μη εξυπηρετούμενων δανείων και αξιολόγηση της ικανότητας των τραπεζών να αντιμετωπίσουν κάθε κατηγορία
22.    Η ΤτΕ και το ΤΧΣ θα παράσχουν ανάλυση για τον προσδιορισμό των μη κανονιστικών περιορισμών και εμποδίων (διοικητικά, οικονομικά, νομικό) για την ανάπτυξη μιας δυναμικής αγοράς ΜΕΔ
23.    Εξέταση και πρόταση ειδικών δράσεων από ομάδα εργασίας για την επιτάχυνση της τακτοποίησης των ΜΕΔ σύμφωνη με τον Κώδικα Δεοντολογίας
24.    Θέσπιση με νόμο Δικτύου Ενημέρωσης Οφειλετών και Κέντρου Ενημέρωσης Οφειλετών
25.    Εξέταση αναγκαιότητας νέων μέτρων για τη διασφάλιση ανεξαρτησίας της διακυβέρνησης των τραπεζών σύμφωνα με τις διεθνείς βέλτιστες πρακτικές
26.    Διαβούλευση για επανεξέταση υφιστάμενων πλαισίων της αγοράς εργασίας συμπεριλαμβανομένων ομαδικών απολύσεων, συλλογικής δράσης και συλλογικών διαπραγματεύσεων βάσει των βέλτιστων διεθνών και ευρωπαϊκών πρακτικών
27.    Υλοποίηση εναπομεινασών συστάσεων εργαλειοθήκης I του ΟΟΣΑ σχετικό με τα τρόφιμα
28.    Υλοποίηση εναπομεινασών συστάσεων εργαλειοθήκης II του ΟΟΣΑ σχετικά με τα ποτά και τα προϊόντα πετρελαίου
29.    Δρομολόγηση νέας αξιολόγησης του ΟΟΣΑ για συνθήκες ανταγωνισμού στο Χονδρικό Εμπόριο, τις Κατασκευές, το Ηλεκτρονικό Εμπόριο, τον υπόλοιπο μεταποιητικό κλάδο και των Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης
30.    Θέσπιση νομοθεσίας για πλήρη απελευθέρωση τουριστικών καταλυμάτων
31.    Εκ των υστέρων εκτίμηση επιπτώσεων μεταρρυθμίσεων στον ανταγωνισμό, την αδειοδότηση  επενδύσεων και τον διοικητικό φόρτο
32.    Υποβολή Προεδρικού Διατάγματος σχετικά με τις αποκλειστικές  δραστηριότητες των πολιτικών  μηχανικών και' συναφών επαγγελμάτων
33.    Χρονικά προσδιορισμένος χάρτης πορείας για επιλεγμένες  βελτιώσεις της νομοθεσίας  χωροταξικού σχεδιασμού
34.    Ολοκληρωμένη διαδικασία διαβούλευσης σχετικά με την σύνδεση εκπαίδευσης με την Έρευνα και Ανάπτυξη (Ε&Α)
35.    Πλήρης εφαρμογή του Νόμου 4314/2014 για τα Ευρωπαϊκά  Διαρθρωτικά και Επενδυτικά Ταμεία
36.    Έγκριση όλων των κατ’ εξουσιοδότηση πράξεων που απαιτούνται για την ενεργοποίηση όλων των διαθέσιμων πόρων των διαρθρωτικών ταμείων και εφαρμογή των προϋποθέσεων
37.    Σε περίπτωση που δεν βρεθεί λύση για τις ΝΟΜΕ, συμφωνία για διαρθρωτικά μέτρα που θα  αποφέρουν τους ίδιους στόχους (μείωση μεριδίων λιανικής και χονδρικής αγορά: ΔΕΗ κάτω από το 50% έως το 2020)
38.    Λήψη μη αναστρέψιμων μέτρων για την ιδιωτικοποίηση: ΑΔΜΙΕ (εκτός αν προταθεί εναλλακτικό σχέδιο με ισοδύναμα αναφορικά με τον ανταγωνισμό και τις προοπτικά επενδύσεων, στη βάση πλήρους ιδιοκτησιακού διαχωρισμού από τη ΔΕΗ)
39.    Αναφορικά με τις θαλάσσιες Μεταφορές, ευθυγράμμιση απαιτήσεων επάνδρωσης για τις εγχώριες υπηρεσίες με εκείνες των διεθνών γραμμών
40.    Έγκριση Προεδρικού Διατάγματος για τον καθορισμό των επιχειρησιακών δομών της ρυθμιστικής αρχής λιμένων
41.    Δεσμευτική ημερομηνία υποβολής προσφορών για τον ΟΛΠ
42.    Διορισμός Ανεξάρτητης Ομάδας Δράσης η οποία θα εντοπίζει εναλλακτικές δυνατότητες και  θα καταρτίζει συστάσεις όσον αφορά τους επιχειρησιακούς στόχους, δομή και τη διακυβέρνηση του Ταμείου ιδιωτικοποιήσει που πρόκειται να συσταθεί
43.    Μεταρρύθμιση του ενιαίου μισθολογίου, με ισχύ από 1ης Ιανουάριου 2016
44.    Επανεξέταση και έναρξη εφαρμογής νομοθεσίας για επιλογή των διευθυντικών στελεχών
45.    Καθορισμός εντός της νέας μεσοπρόθεσμης δημοσιονομικής στρατηγικής (ΜΔΣτρ) ανώτατων ορίων για τις μισθολογικές  δαπάνες και τα επίπεδα απασχόλησης στο δημόσιο
46.    Εξορθολογισμός και εφαρμογή επιλεκτικών αυξήσεων δικαστικά τέλη
47.    Πρόταση μέτρων για τη διασφάλιση της πρόσβασης ευπαθών ατόμων στη δικαιοσύνη
48.    Πρόταση μέτρων για την μείωση των καθυστερημένων υποθέσεων στα αστικά δικαστήρια
49.    Σχέδιο δράσης με τα ευρωπαϊκά θεσμικά όργανα για την ηλεκτρονική δικαιοσύνη (e-justice), τη διαμεσολάβηση και δικαστικές στατιστικές
50.    Έκδοση νομοθεσίας για τη στεγανοποίηση της διεξάγω ερευνών για οικονομικό έγκλημα και διαφθορά από πολιτικές παρεμβάσεις
51.    Τροποποίηση και εφαρμογή νομικού πλαισίου για τη δήλωση περιουσιακών στοιχείων 

Νοέμβριος 2015
1.    Κατάθεση σχεδίου καταπολέμησης φοροδιαφυγής
2.    Θέσπιση μέτρων για ιεράρχηση φορολογικών ελέγχων βάσει ανάλυσης κινδύνου
3.    Μέτρα για ανασφάλιστα οχήματα
4.    Θέσπιση νομοθεσίας για φορολογικές οφειλές από κοινωνική ασφάλιση
5.    Έκδοση δευτερογενούς νομοθεσίας για το Δημοσιονομικό Συμβούλιο
6.    Μεσοπρόθεσμο σχέδιο δράσης σχετικά με τις καθυστερήσεις πληρωμών & μεταβίβαση υποχρεώσεων ΙΚΑ στον ΕΟΠΥΥ
7.    Ενίσχυση θεσμικού πλαισίου για τη διευκόλυνση τακτοποίησης  των Μη Εξυπηρετούμενων Δανείων
8.    Ανάθεση ενός μόνιμου εκκαθαριστή από την ΤτΕ
9.    Θέσπιση νομοθεσίας για εφαρμογή εκκρεμών συστάσεων τι ΟΟΣΑ αναφορικά με τις άδειες  εμπορίας καυσίμων
10.    Θέσπιση δευτερογενούς νομοθεσίας για την εφαρμογή τη μεταρρύθμισης του μισθολογίου
11.    Νομοθέτηση νέου πλαισίου αξιολόγησης των επιδόσεων του προσωπικού βάσει επίτευξης  αποτελεσμάτων
12.    Η Γενική Γραμματεία Συντονισμού θα ενισχυθεί ώστε να εξασφαλιστούν ο αποτελεσματικός  προγραμματισμός και συντονισμός του κυβερνητικού έργου
13.    Πρόταση τριετούς στρατηγικού σχεδίου βελτίωσης της λειτουργίας του συστήματος  απονομής δικαιοσύνης
14.    Τροποποίηση και εφαρμογή νομικού πλαισίου για τη χρηματοδότηση των πολιτικών  κομμάτων
15.    Διενέργεια αξιολόγησης της μείωσης ποινών για οικονομικά εγκλήματα που προβλέπει ο  Νόμος 4312/2014 ο οποίος θα τροποποιηθεί εφόσον κριθεί αναγκαίο

Δεκέμβριος 2015
1.    Πρωτογενή Πλεονάσματα/Ελλείμματα -0,25% (2015)
2.    Μείωση στις αμυντικές δαπάνες κατά € 100 εκατ. το 2015
3.    Κατηγοριοποίηση από τη ΜΜΟ των εμπορικών οφειλετών προς το Δημόσιο ανάλογα με τη βιωσιμότητα
4.    Διορισμός Διοικητικού Συμβουλίου και θέσπιση δευτερογενούς νομοθεσίας για αυτόνομο  φορέα εσόδων ώστε να είναι λειτουργικός έως 06/2016
5.    Έκδοση δευτερογενούς νομοθεσίας για τον οργανικό νόμο για τον προϋπολογισμό
6.    Μεταρρύθμιση διαχείρισης μετρητών (δημιουργία ενιαίοι λογαριασμού δημόσιου ταμείου)
7.    Μεταρρύθμιση συστήματος κοινωνικής πρόνοιας μέσω εξοικονόμησης 0,25% του ΑΕΠ το 2015
8.    Ενοποίηση όλων των ταμείων κοινωνικής ασφάλισης με τ υποδομή και οργάνωση του ΙΚΑ
9.    Μέτρα διαρθρωτικού χαρακτήρα για συμφωνία δαπανών το 2016 με τα ανώτατα όρια εισπράξεων επιστροφών
10.    Μέτρα για αύξηση ποσοστού προμηθειών του μεριδίου τι γενόσημων φαρμάκων
11.    Κατάρτιση σχεδίου για εφαρμογή Συστήματος Κλειστών Ενοποιημένων Νοσηλίων (ΚΕΝ) στα νοσοκομεία
12.    Σταδιακή εφαρμογή νέου συστήματος Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας και έκδοση  υπουργικής απόφασης
13.    Συνολική επανεξέταση συστήματος κοινωνικής πρόνοιας με υποστήριξη της Παγκόσμιας Τράπεζας με στόχο εξοικονόμηση 50% του ΑΕΠ ετησίως
14.    Αντιμετώπιση τυχόν εναπομεινασών ελλείψεων κεφαλαίων που εντοπίζονται μετά τη αξιολόγηση και τη υποβολή των σχεδίων κεφαλαιοποίησης των 4 βασικών τραπεζών
15.    Έκδοση από την ΤτΕ όλων των αναγκαίων διατάξεων για την εφαρμογή Κώδικα Δεοντολογίας  για την Τακτοποίηση των μη εξυπηρετούμενων δανείων (ΜΕΔ)
16.    Διαμόρφωση συντονιστικών μηχανισμών για αντιμέτωπο οφειλετών με μεγάλα δημόσια και  ιδιωτικά χρέη
17.    Υιοθέτηση αναγκαίων νομικών μέσων για τον καθορισμό εφαρμοστέου πλαισίου και κανόνων  για το επάγγελμα του  συνδίκου πτώχευσης
18.    Έγκριση ολοκληρωμένου σχεδίου δράσης για την καταπολέμηση αδήλωτης και ατελώς αδήλωτης εργασίας
19.    Θέσπιση σύγχρονου πλαισίου ποιότητας για την Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση  (ΕΕΚ) και μαθητεία
20.    Θέσπιση νομοθεσίας για την εφαρμογή των συστάσεων ίου ΟΟΣΑ αναφορικά με τα  φαρμακευτικά προϊόντα (με ισχύ από τον Ιούνιο 2016)
21.    Έγκριση συστάσεων εξωτερικού συμβούλου αναφορικά με τα νομοθετικά κατοχυρωμένα  επαγγέλματα
22.    Απλούστευση προτελωνειακών διαδικασιών
23.    Έγκριση σχεδίου δράσης για την προώθηση των εξαγωγών
24.    Έγκριση ολοκληρωμένης στρατηγικής για την αντιμετώπιση του λαθρεμπορίου καυσίμων και τσιγάρων βάσει αποτελεσματικής διυπουργικής συνεργασίας
25.    Έγκριση Προεδρικού Διατάγματος για τους ορισμούς στον τομέα της δασοκομίας
26.    Στρατηγική για την ανταγωνιστικότητα της Γεωργίας
27.    Έγκριση νέου πλαισίου για τη στήριξη των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας
28.    Θέσπιση νέου σχεδίου για την αναβάθμιση των δικτύων ηλεκτρικής ενέργειας
29.    Πλήρης εφαρμογή του κανονιστικού πλαισίου για τις εταιρείες ύδρευσης με βάση τη μεθοδολογία της Ειδικής Γραμματείας Υδάτων το 2014
30.    Δεσμευτική ημερομηνία υποβολής προσφορών για ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ΕΕΣΣΤΥ (ROSCO)
31.    Υποβολή Αναφοράς της Ομάδας Δράσης
32.    Καθορισμός διεξοδικής τριετούς στρατηγικής για μεταρρυθμίσεις στη Δημόσια Διοίκηση
33.    Επιλογή Γενικών Διευθυντών (δημόσια διοίκηση)
34.    Θέσπιση νέου συστήματος μόνιμης κινητικότητας σε ολόκληρο τον τομέα της γενικής κυβέρνησης

Ιανουάριος 2016
1.    Ολοκλήρωση εξωτερικού ελέγχου πληρωτέων ΕΟΠΥΥ
2.    Δημιουργία ενοποιημένου, απλουστευμένου νομοθετικού πλαισίου για δημόσιες συμβάσεις και  συμβάσεις παραχώρησης
3.    Υποβολή προτάσεων και μεταρρυθμίσεων στις παροχές κοινωνικής πρόνοιας και αποφάσεις για τους συντελεστές παροχών της ΕΕΕ
4.    Λήψη μη αναστρέψιμων μέτρων για την πώληση των περιφερειακών αεροδρομίων υπό τους ισχύοντες όρους και προς τους ήδη επιλεγέντες προσφέροντες

Φεβρουάριος 2016
1.    Συμφωνία ΤτΕ με τράπεζες για τους επιχειρησιακούς στόχους τακτοποίησης των ΜΕΔ
2.    Το ελληνικό ΤΧΣ θα παρουσιάσει και εφαρμόσει σχέδιο δράσης τακτοποίησης των ΜΕΔ για τη βελτίωση του συντονισμού μεταξύ των τραπεζών και την ταχύτερη αναδιάρθρωση μεγάλων εταιρειών
3.    Καθορισμός από το ΤΧΣ, με τη βοήθεια ανεξάρτητου διεθνούς συμβούλου, προγράμματος  επισκόπησης των διοικητικών συμβουλίων των τραπεζών σύμφωνα με το πλαίσιο σχέσεων
4.    Έγκριση συστάσεων διυπουργικής επιτροπής με βάση άλλες πρόσφατες εκθέσεις αναφορικά με τα νομοθετικά κατοχυρωμένα επαγγέλματα
5.    Έγκριση νομικού πλαισίου για κτηματολογικά γραφεία σε εθνική κλίμακα
6.    Δεσμευτική ημερομηνία υποβολής προσφορών για τον ΟΛΘ

Μάρτιος 2016
1.    Έκδοση δευτερογενούς διαδικασίας για εφαρμογή του ΚΦΕ και ΚΦΔ
2.    Εφαρμογή χρήσης ηλεκτρονικών πληρωμών
3.    Εκπόνηση εθνικής στρατηγικής για προσδιορισμό ελλείψεων συστήματος δημόσιων  συμβάσεων και εξεύρεση ρεαλιστικών λύσεων για εφαρμογή μέσω σχεδίου δράσης
4.    Έγκριση στήριξης της απασχόλησης για 150.000 άνεργους
5.    Κατάρτιση σχεδίου κώδικα δεοντολογίας για τους βουλευτές
6.    Σχεδιασμός στρατηγικής ανάπτυξης
7.    Θέσπιση νομοθεσίας για τη διευκόλυνση ταχείας εκκαθάρισης- μη βιώσιμων οντοτήτων
8.    Αναθεώρηση από την ΤτΕ του Κώδικα Δεοντολογίας με κατευθυντήριες την αναδιάρθρωση χρεών για ομάδες δανειοληπτών (π.χ. ΜμΕ)
9.    Δημοσίευση από το ΤΧΣ της επιχειρησιακής στρατηγικής σε ετήσια βάση
10.    Αναδιάρθρωση τμήματος ανάλυσης κινδύνου σύμφωνα με τις συστάσεις του Παγκόσμιου  Οργανισμού Τελωνείων (ΠΟΤ)
11.    Εξοπλισμός με τουλάχιστον ένα ειδικό σαρωτή των τριών διεθνών λιμανιών
12.    Έγκριση εσωτερικού κανονισμού και των απαραίτητων νόμων που θα εκπονηθούν με τη βοήθεια τεχνικής  στήριξης για να διασφαλιστεί η πλήρης λειτουργικότητα  της   ρυθμιστικής αρχής λιμένων
13.    Λήψη μέτρων από την κυβέρνηση για την εφαρμογή των συστάσεων της Ομάδας Δράσης
14.    Πρόταση μακροπρόθεσμου σχεδίου κωδικοποίησης των κυριότερων νομοθεσιών για τη βελτίωση της πρόσβασης των πολιτών στη δικαιοσύνη Μάρτιος 2016 (14 ενέργειες)

Απρίλιος 2016
1.    Επικαιροποίηση αξιολόγησης ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος που εκπονήθηκε το 2011 από τον ΟΟΣΑ

Μάιος 2016
1.    Δημιουργία κεντρικού συστήματος προμηθειών 31/5/2016
2.    Υποβολή προτάσεων για εκπόνηση επικαιροποιημένου εκπαιδευτικού σχεδίου δράσης
3.    Επιλογή Διευθυντών Δημόσιας Διοίκησης

Ιούνιος 2016
1.    Πλήρης θέσπιση δευτερογενούς νομοθεσίας που θα διευκολύνει τις επενδύσεις και θα απλουστεύει τις διαδικασίες συντονισμού
2.    Εξορθολογισμός διαδικασίας πληρωμών στο σύστημα κοινωνικής ασφάλισης και υγείας
3.    Κατάρτιση σχεδίου για τη διενέργεια ετήσιου ανεξάρτητου οικονομολογιστικού ελέγχου  λογαριασμών των νοσοκομείων
4.    Αξιολόγηση επιδόσεων παρόχων ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης (δημόσιων και ιδιωτικών)
5.    Αξιολόγηση αποτελεσματικότητας και τυχόν τροποποίηση νομικού και θεσμικού πλαισίου για την αφερεγγυότητα
6.    Έγκριση προτάσεων επικαιροποιημένου εκπαιδευτικού σχεδίου δράσης
7.    Θέσπιση νομοθεσίας για επίλυση όλων των προβλημάτων που θα εντοπιστούν στο πλαίσιο  της αξιολόγησης του ΟΟΣΑ
8.    Πλήρης θέσπιση της εκκρεμούς σύστασης της εργαλειοθήκης I του ΟΟΣΑ για τα υλικά  οικοδομών
9.    Θέσπιση δευτερογενούς νομοθεσίας σύμφωνα με την ιεράρχηση προτεραιοτήτων  (αδειοδότηση επενδύσεων)
10.    Περαιτέρω μείωση του διοικητικού φόρτου (και μέσω υπηρεσιών μιας στάσης για τις επιχειρήσεις)
11.    Πλήρης εφαρμογή του νόμου για βελτίωση της νομοθεσίας αναφορικά με τον διοικητικό φόρτο (μεταξύ άλλων μέσω των  υπηρεσιών μιας στάσης για τις επιχειρήσεις)
12.    Προσδιορισμός εναπομεινάντων μέτρων που απαιτούνται για πλήρη εφαρμογή των μεταρρυθμίσεων στον ανταγωνισμό, την αδειοδότηση επενδύσεων και τον διοικητικό φόρτο
13.    Πλήρης εφαρμογή συστήματος εισροών-εκροών στις δεξαμενές των φορολογικών αποθηκών και  των αποθηκών τελωνειακής αποταμίευσης
14.    Πλήρης εφαρμογή νόμου περί δασοκομίας
15.    Ενίσχυση ρυθμιστικής αρχής υδάτων προκειμένου να λάβει τις αναγκαίες ανεξάρτητες  ρυθμιστικές αποφάσεις
16.    Θέσπιση γενικού σχεδίου για τις μεταφορές και την εφοδιαστική στην Ελλάδα που θα καλύπτει όλους τους τρόπους μεταφοράς
17.    Θέσπιση σχεδίου δράσης για τη στρατηγική της εφοδιαστικής και εφαρμογή του νόμου περί εφοδιαστικής
18.    Ρυθμιστική αρχή λιμένων πλήρως επιχειρησιακή
19.    Θέσπιση νομοθεσίας για τον εξορθολογισμό των ειδικών μισθολογίων με ισχύ το 2017
20.    Πλήρης εφαρμογή μακροπρόθεσμου σχεδίου κωδικοποίησης των κυριότερων νομοθεσιών για τη βελτίωση της πρόσβασης των πολιτών στη δικαιοσύνη
21.    Υποβολή τριμηνιαίας αναφοράς των τραπεζών στην ΤτΕ αντιπαραβάλλοντας τις επιδόσεις τους έναντι βασικών δεικτών
22.    Δημοσίευση από το ΤΧΣ έκθεσης επί των επιδόσεων της επιχειρησιακής στρατηγικής σε εξαμηνιαία βάση
23.    Ακολουθώντας την επισκόπηση των μελών των Δ.Σ., δυνατότητα αντικατάστασης των μελών  με τρόπο ώστε να περιλαμβάνουν τουλάχιστον τρεις ανεξάρτητους διεθνείς εμπειρογνώμονες

Αύγουστος 2016
1.    Ανάπτυξη νέου συστήματος ηλεκτρονικών παραπεμπτικών δευτεροβάθμιας περίθαλψης
2.    Ισχύς νέου επικαιροποιημένου εκπαιδευτικού σχεδίου δράσης

Σεπτέμβριος 2016
1.    Μεταρρυθμίσεις στον Φόρο Ακίνητης Περιουσίας
2.    Κατάρτιση νέας κρατικής διάρθρωσης της ονοματολογίας προϋπολογισμού και λογιστικό σχέδιο
3.    Προετοιμασία και αξιολόγηση υπάρχοντος δικαστικού συστήματος ένδικων μέσων
4.    Ολοκλήρωση αναδιοργάνωσης τελωνείων

Οκτώβριος 2016
1.    Σταδιακή κατάργηση επιστροφής φόρου κατανάλωσης (diesel) για τους αγρότες
2.    Μεταρρυθμίσεις στον ΦΠΑ
3.    Έγκριση συμπληρωματικού Προϋπολογισμού 2015, Προσχέδιο προϋπολογισμού 2016 Μεσοπρόθεσμη Δημοσιονομική Στρατηγική (2016-2019)

Δεκέμβριος 2016
1.    Πρωτογενή Πλεονάσματα 0,5% (2016)
2.    Σταδιακή κατάργηση προτιμησιακής πολιτικής για αγρότες 20% το φορολογικό έτος 2016
3.    Επέκταση φορολόγησης τυχερών παιχνιδιών στα VLTs κατά 30%
4.    Μείωση στις αμυντικές δαπάνες κατά 2,2% του ΑΕΠ το 2016
5.    Μείωση στις επιδοτήσεις πετρελαίου θέρμανσης
6.    Κατάργηση μειωμένου ΦΠΑ στα νησιά
7.    Εφαρμογή εθνικής στρατηγικής είσπραξης οφειλών
8.    Υλοποίηση κεντρικού μητρώου ασφαλισμένων
9.    Ολοκλήρωση μεταρρύθμισης για τον οργανικό νόμο για τον προϋπολογισμό
10.    Επανεξέταση εργασιών Δημοσιονομικού Συμβουλίου
11.    Εκκαθάριση υπολοίπου καθυστερήσεων στις δαπάνες €7,5δισ.
12.    Εκκαθάριση καθυστερημένων αιτήσεων επιστροφής φόρου και συνταξιοδότησης
13.    Μεταρρύθμιση συστήματος μη ένδικων/ διοικητικών μέσων
14.    Μεταρρύθμιση συστήματος κοινωνικής πρόνοιας μέσω εξοικονόμησης 1% του ΑΕΠ το 2016
15.    Έγκριση και λειτουργία προγράμματος για δημιουργία κοινού συνόλου κεφαλαίων
16.    Επιπλέον μέτρα για αύξηση ποσοστού προμηθειών του μεριδίου των γενόσημων φαρμάκων
17.    Αξιολόγηση επιδόσεων συστήματος ΕΕΕ με στόχο την πλήρη εθνική εφαρμογή του
18.    Ολοκλήρωση διαδικασίας τακτοποίησης/ταχείας εκκαθάρισης μη βιώσιμων οντοτήτων
19.    Απλούστευση και εξορθολογισμός της ισχύουσας εργατικής νομοθεσίας μέσω κωδικοποίησης σε ένα Κώδικα Εργατικής Νομοθεσίας
20.    Πλήρης εξοπλισμός με ειδικούς σαρωτές των τριών διεθνών λιμανιών
21.    Ολοκλήρωση επιλογής των διευθυντικών στελεχών (δημόσια διοίκηση)

Ιανουάριος 2017
1.    Εφαρμογή κεντρικού συστήματος προμηθειών
2.    Σταδιακή κατάργηση υπηρεσιών δημοσιονομικού ελέγχου

Φεβρουάριος 2017
1.    Έγκριση μέτρων για τη βελτίωση συστήματος ένδικων μέσων

Μάρτιος 2017
1.    Έκδοση νομοθεσίας για το Δημοσιονομικό Συμβούλιο

Ιούνιος 2017
1.    Σχέδιο προέγκρισης παραπομπών σε ιδιώτες παρόχους δευτεροβάθμιας περίθαλψης
2.    Ολοκλήρωση εξισορρόπησης αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας

Δεκέμβριος 2017
1.    Πρωτογενή Πλεονάσματα 1,75% (2017)
2.    Σταδιακή κατάργηση προτιμησιακής πολιτικής για αγρότες 26% το 2017
3.    Ενσωμάτωση είσπραξης εισφορών κοινωνικής ασφάλισης στη φορολογική διοίκηση
4.    Συγκρότηση Κέντρου Αξιολόγησης της Τεχνολογίας Υγείας για την ένταξη των φαρμάκων σε θετικό κατάλογο
5.    Εφαρμογή νέου συστήματος κοστολόγησης βάσει δραστηριοτήτων για τα νοσοκομεία
6.    Εφαρμογή χάρτη πορείας ακολουθώντας το υπόδειγμα-στόχο της Ε.Ε. για την αγορά ηλεκτρικής ενέργειας

Ιανουάριος 2018
1.    Απελευθέρωση λιανικής αγοράς Φυσικού Αερίου και διαχωρισμός σε εταιρείες Διαχείρισης και Διανομής (unbunding)
2.    Μεταρρύθμιση τρέχοντος «κλαδικού» συστήματος με σκοπό τη βελτιωμένη δομή και περιγραφές καθηκόντων που θα αντανακλώνται στο μισθολόγιο

Δεκέμβριος 2018
1.    Πρωτογενή Πλεονάσματα 3,5% (2018)

Πηγή Καθημερινή της Κυριακής 6ης Σεπτεμβρίου 2015

 

Οι Προβλέψεις του ΔΝΤ για την Ελληνική Οικονομία. GREECE: PRELIMINARY DRAFT DEBT SUSTAINABILITY ANALYSIS

on Friday, 03 July 2015. Posted in Εθνική Οικονομία - Ανάπτυξη - Ενέργεια

Επιμέλεια Α. Μπασαράς, Αντιπρόεδρος ΕΛΙΣΜΕ

Οι Προβλέψεις του ΔΝΤ για την Ελληνική Οικονομία. GREECE: PRELIMINARY DRAFT DEBT SUSTAINABILITY ANALYSIS

Κατεβάστε ΕΔΩ! την τελευταία έκθεση του ΔΝΤ, της οποίας τα κυριότερα σημεία είναι ως εξής:

-By late summer 2014, with interest rates having declined further, it appeared that no further debt relief would have been needed under the November 2012 framework, if the program were to have been implemented as agreed.

-To ensure that debt is sustainable with high probability, Greek policies will need to come back on track but also, at a minimum, the maturities of existing European loans will need to be extended significantly while new European financing to meet financing needs over the coming years will need to be provided on similar concessional terms.
-But if the package of reforms under consideration is weakened further—in particular, through a further lowering of primary surplus targets and even weaker structural reforms—haircuts on debt will become necessary.
-At the time of the last review in May 2014 (the IMF’s Fifth Review under the extended arrangement), public debt dynamics were considered to be sustainable but highly vulnerable.

-If the program had been implemented as assumed, no further debt relief would have been needed under the agreed November 2012 framework.
-However, very significant changes in policies and in the outlook since early this year have resulted in a substantial increase in financing needs.

-Financing needs add up to over €50 billion over the three-year period from October 2015 to end–2018.
-It is unlikely that Greece will be able to close its financing gaps from the markets on terms consistent with debt sustainability.

-Even with concessional financing through 2018, debt would remain very high for decades and highly vulnerable to shocks.
-Given the extraordinarily concessional terms that now apply to the bulk of Greece’s debt, the debt/GDP ratio is not a very meaningful proxy for the forward-looking debt burden.
-If the program were implemented as specified at the last review, debt servicing would have been within the recommended threshold of 15 percent of GDP on average during 2016–45.

2015-06-24. Η ΑΝΑΓΚΗ ΥΙΟΘΕΤΗΣΗΣ ΤΗΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΣΤΟ ΣΥΓΧΡΟΝΟ ΚΡΑΤΟΣ ΩΣ ΚΑΘΟΡΙΣΤΙΚΟΣ ΠΑΡΑΓΟΝΤΑΣ ΒΕΛΤΙΩΣΗΣ ΤΗΣ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΤΟΥ

on Wednesday, 24 June 2015. Posted in Εθνική Οικονομία - Ανάπτυξη - Ενέργεια

Γράφει ο Δρ. ΝΙΚΟΣ Κ. ΔΕΝΙΟΖΟΣ, Ανώτατος Αξιωματικός Λ.Σ. ε.α., Μέλος του ΕΛΙΣΜΕ

2015-06-24.  Η ΑΝΑΓΚΗ ΥΙΟΘΕΤΗΣΗΣ ΤΗΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΣΤΟ ΣΥΓΧΡΟΝΟ ΚΡΑΤΟΣ ΩΣ ΚΑΘΟΡΙΣΤΙΚΟΣ ΠΑΡΑΓΟΝΤΑΣ ΒΕΛΤΙΩΣΗΣ ΤΗΣ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΤΟΥ

•    Το σύγχρονο κράτος, προσπαθεί  να επιτύχει την ορθολογική οργάνωσή του με σκοπό να δημιουργήσει  τις προϋποθέσεις που θα του επιτρέψει  να παρακολουθεί αενάως τις τεχνολογικές εξελίξεις, έτσι ώστε να επιτευχθεί η καλύτερη εκμετάλλευση των προσφερομένων από τη σύγχρονη τεχνική των δυνατοτήτων για τη βελτιστοποίηση του παραγομένου έργου και την αύξηση της αποτελεσματικότητας με το ελάχιστο κόστος. Η Δημόσια Διοίκηση, αποτελεί έναν κατ’ εξοχή οργανισμό εφαρμογής των παραπάνω τάσεων, ιδιαίτερα για την αύξηση της παραγωγικότητας – αποτελεσματικότητας και αξιοπιστίας με χαμηλό κόστος, που αποτελεί και τον κύριο στόχο της αποτελεσματικής Διοίκησης.

Κατεβάστε ΕΔΩ όλο το κείμενο!

 

2015-06-20. Quo Vadis Grecia

on Saturday, 20 June 2015. Posted in Εθνική Οικονομία - Ανάπτυξη - Ενέργεια

Γράφει ο Αναστάσιος Μπασαράς

2015-06-20. Quo Vadis Grecia

Η Ελλάδα είναι σε κρίσιμη θέση. Το τρέχον και ισχύον πρόγραμμα οικονομικής βοήθειας τερματίζεται σε δέκα μέρες. Τέσσερεις μήνες διαπραγματεύσεων δεν κατέληξαν σε συμφωνία  Ο Πρόεδρος του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου της ΕΕ συγκαλεί έκτακτη σύνοδο κορυφής του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου (ΕΣ) στις 18/6/2015. Η σύνοδος κορυφής δεν θα είναι το τελικό βήμα. Δεν θα υπάρξουν λεπτομερείς τεχνικές διαπραγματεύσεις, οι οποίες, εξάλλου, είναι έργο των Υπουργών Οικονομικών.
Η Ελληνική κυβέρνηση αντιμετωπίζει το δίλημμα ‘αποδοχή της πρότασης συμφωνίας των θεσμών ολοκλήρωσης του προγράμματος στήριξης της Ελλάδας’ ή‘απόρριψη και χρεοκοπία’. Ο πρωθυπουργός δήλωσε από την Αγία Πετρούπολη βρισκόσαστε εν μέσω φουρτούνας, αλλά είμαστε λαός της θάλασσας και δεν φοβόμαστε να ανοιχτούμε σε καινούργιες θάλασσες για να φτάσουμε σε νέα και ασφαλή λιμάνια. Ο θεός να βάλει το χέρι του και να φωτίσει τον πρωθυπουργό στην απόφασή του.
Αλλά, ας δούμε τα ΄χάιλάιτς’ των κυριότερων σημείων και δεσμεύσεων της Ελλάδας και Ευρωζώνης (ΕΖ), όπως καταγράφονται στα βασικότερα ανακοινωθέντα της ΕΖ:

Κομβικό Ανακοινωθέν της 27/11/2012
-Η ΕΖ χαιρετίζει … ότι η Ελλάδα έχει εφαρμόσει με ικανοποιητικό τρόπο ένα μεγάλο εύρος μεταρρυθμίσεων, … και συμφωνήσει τον προϋπολογισμό του 2013 και μια φιλόδοξη μεσοπρόθεσμη δημοσιονομική στρατηγική για το 2013 – 2016.
-Η Ελλάδα έχει ενισχύσει σημαντικά τον λογαριασμό εξυπηρέτησης του χρέους ...  θα μεταφέρει στο λογαριασμό αυτό όλα τα έσοδα από τις ιδιωτικοποιήσει … καθώς και 30% του πρωτογενούς πλεονάσματος, για την τήρηση της εξυπηρέτησης του χρέους σε τριμηνιαία βάση.
-Η ΕΖ είναι πεπεισμένη ότι --- τα μέτρα του προγράμματος θα φέρουν το χρέος της χώρας σε βιώσιμο επίπεδο -- και θα διευκολύνουν την σταδιακή επιστροφή στις αγορές.

Ανακοινωθέν της 8/12/2014
-Η ΕΖ καλωσορίζει τις πρόσφατες θετικές μακροοικονομικές εξελίξεις στην  ελληνική οικονομία. Οι προοπτικές για την ανάπτυξη παρουσιάζουν βελτίωση, αντανακλούν τις αξιοσημείωτες μεταρρυθμιστικές προσπάθειες στις οποίες προχώρησαν οι Έλληνες πολίτες και ελληνικές αρχές.
-Η ΕΖ διάκειται θετικά στο αίτημα της Ελλάδας για την παροχή τεχνικής παράτασης 2 μηνών του σημερινού προγράμματος και ---  καλεί τις ελληνικές αρχές να διασφαλίσουν την ταχεία και πλήρη εφαρμογή όλων των αναγκαίων μεταρρυθμίσεων με στόχο την ολοκλήρωση της πέμπτης αξιολόγησης
-Τα κράτη-μέλη της ευρωζώνης διάκεινται θετικά στη χορήγηση στην Ελλάδα μιας προληπτικής γραμμής πίστωσης  ---  και υπό την αίρεση της ολοκλήρωσης των μεταρρυθμίσεων οι οποίες εκκρεμούν στον πλαίσιο της σημερινής αξιολόγησης.

Ανακοινωθέν της 20/2/15
-Η ΕΖ σημειώνει, … το αίτημα των ελληνικών αρχών για την παράταση της Κύριας Σύμβασης Χρηματοδοτικής Διευκόλυνσης … το οποίο θεμελιώνεται σε ένα σύνολο δεσμεύσεων. Ο σκοπός της παράτασης  είναι η επιτυχής ολοκλήρωση της αξιολόγησης στη βάση των όρων της τρέχουσας διευθέτησης
-Οι ελληνικές αρχές επαναλαμβάνουν την αδιαμφισβήτητη δέσμευσή τους να τιμήσουν τις οικονομικές υποχρεώσεις τους προς όλους τους πιστωτές τους πλήρως και εγκαίρως ... να εγγυηθούν τα απαραίτητα πρωτογενή δημοσιονομικά πλεονάσματα ή έσοδα για να εγγυηθούν τη βιωσιμότητα του χρέους, όπως όριζε το ανακοινωθέν της 27/11/2012.
- Οι θεσμοί, σε ό,τι αφορά τον στόχο για το πρωτογενές πλεόνασμα το 2015, θα λάβουν υπόψη τις οικονομικές συνθήκες του 2015 και δεσμεύονται στη χορήγηση επαρκούς στήριξης στην Ελλάδα ωσότου ανακτήσει πλήρη πρόσβαση στις αγορές εφόσον τηρήσει τις δεσμεύσεις εντός του συμφωνημένου πλαισίου.

‘Τελεσίγραφο’ της 19/6/2015
Ο Donald Tusk, πρόεδρος του ΕΣ της ΕΕ ανάρτησε στο Facebook  (με εκατοντάδες Like και Share) στις 19/6/2015 το ακόλουθο μήνυμα-τελεσίγραφο:
"The situation of Greece is getting critical. The current economic assistance programme to Greece runs out in 11 days. Four months of negotiations have not led to the necessary compromise. The Eurogroup meeting yesterday did not manage to break the deadlock.
The game of chicken needs to end and so does the blame game. Because this is not a game and there is no time for any games. It is reality with real possible consequences, first and foremost for the Greek people. This is why I have decided to convene a Euro Summit on Greece on Monday evening.
The purpose of the summit is to make sure that we all understand each other's positions and the consequences of our decisions. We need to get rid of any illusions that there will be a magic solution at the leaders' level. The summit will not be the final step. There will be no detailed technical negotiations. That remains the job of the finance ministers.
We are close to the point where the Greek government will have to choose between accepting what I believe is a good offer of continued support or to head towards default. At the end of the day, this is and can only be a Greek decision and a Greek responsibility. There is still time, but only a few days. Let us use them wisely."

Κατεβάστε ΕΔΩ! το κείμενο.

2015-06-19. Ο τολμών νικά και στρατηγικά

on Friday, 19 June 2015. Posted in Εθνική Οικονομία - Ανάπτυξη - Ενέργεια

Γράφει ο Ιωάννης Κολομβάκης, Ταξχος ε.α., Μέλος ΕΛΙΣΜΕ

2015-06-19. Ο τολμών νικά και στρατηγικά

Η σειρά καινοτομιών που επιφέρει η ίδρυση της Νέας Τράπεζας Ανάπτυξης στη Σανγκάη, παγκόσμιο οικονομικό κέντρο της Άπω Ανατολής, αναμένεται να επιφέρει σημαντικές ανακατατάξεις στο παγκόσμιο οικονομικό γίγνεσθαι. Ήρθε λοιπόν η ώρα να «ανοίξουμε πανιά» απ’ τον Πειραιά ως τη Σανγκάη!

Διαβάστε ΕΔΩ! τη συνέχεια.

2015-06-13. Η Διηνεκής Οικονομική Κρίση στην Ελλάδα

on Saturday, 13 June 2015. Posted in Εθνική Οικονομία - Ανάπτυξη - Ενέργεια

Γράφει ο Αναστάσιος Μπασαράς

2015-06-13. Η Διηνεκής Οικονομική Κρίση στην Ελλάδα

Την ώρα που η κυβέρνηση μετράει τα... ρέστα της στα δημόσια αποθέματα για να βγάλει τον μήνα οι άλλοι ομοιοπαθείς της Ευρωζώνης  αποπληρώνουν τα δάνεια προς το ΔΝΤ. Αυτές οι αντίθετες πορείες κάνουν πολλούς να αναρωτιούνται: Γιατί τα  Μνημόνια πέτυχαν στις άλλες χώρες και όχι στην Ελλάδα; Ας δούμε, όμως, τα πράγματα με τη σειρά.

2015-05-22. Η αλλαγή πολιτικής στην αντιμετώπιση του χρέους είναι προϋπόθεση για την ανάπτυξη της Ελληνικής οικονομίας

on Friday, 22 May 2015. Posted in Εθνική Οικονομία - Ανάπτυξη - Ενέργεια

Γράφει ο Δημήτρης Ζακοντίνος, Οικονομολόγος, Αντιπρόεδρος ΔΣ ΕΛΙΣΜΕ

2015-05-22.  Η αλλαγή πολιτικής στην αντιμετώπιση του χρέους είναι προϋπόθεση για την ανάπτυξη της Ελληνικής οικονομίας

Η  προσέγγιση του προβλήματος το οποίο ταλανίζει τη χώρα μας εδώ και 5 χρόνια, που δεν είναι άλλο από την κρίση χρέους και τις επιπτώσεις στην οικονομία της, θα είναι λίαν περιληπτική, ωστόσο  θα επιχειρηθεί να καταδειχθούν τα κύρια προβλήματα που την προκάλεσαν, αλλά και πιθανοί  τρόποι  εξόδου από αυτήν και αρχίζοντας από την αναζήτηση των αιτιών,  γίνεται αντιληπτό ότι:

Διαβάστε ΕΔΩ! τη συνέχεια.

2015-04-30. Γερμανία, Grexit και BRICS

on Thursday, 30 April 2015. Posted in Εθνική Οικονομία - Ανάπτυξη - Ενέργεια

Γράφει ο Ιωάννης Κολομβάκης, Ταξχος ε.α., Μέλος ΕΛΙΣΜΕ

2015-04-30. Γερμανία, Grexit και BRICS

Την ίδια ώρα όλοι εμείς στην Ευρώπη «διυλίζουμε τον κώνωπα και καταπίνουμε την κάμηλο». Συμπεριφερόμαστε σαν «μπρίκια» σε παρακμιακό καφενέ της βαρβαρικής (ή/και βαυαρικής) υποκουλτούρας, των αριθμητικών δεδομένων στα ηλεκτρονικά «μπακαλοτέφτερα» των διεθνών τοκογλύφων, αργυραμοιβών και μαυραγοριτών οικονομικών δολοφόνων.

Διαβάστε ΕΔΩ! τη συνέχεια.

2015-03-20. Τι αναφέρει το κοινό ανακοινωθέν των οκτώ για την Ελλάδα;

on Friday, 20 March 2015. Posted in Εθνική Οικονομία - Ανάπτυξη - Ενέργεια

Επιμέλεια Α. Μπασαράς, Αντιπρόεδρος ΕΛΙΣΜΕ

2015-03-20. Τι αναφέρει το κοινό ανακοινωθέν των οκτώ για την Ελλάδα;

Στην κατεύθυνση της υλοποίησης της συμφωνίας της 20ης Φεβρουαρίου κινείται το κοινό ανακοινωθέν των προέδρων του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου, της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και του Eurogroup που εκδόθηκε μετά το τέλος της συνάντησης για την Ελλάδα, η οποία πραγματοποιήθηκε στο περιθώριο της Συνόδου Κορυφής. Ολόκληρη η ανακοίνωση έχει ως εξής:

Αποδεχόμαστε απόλυτα τη συμφωνία του Eurogroup της 20ής Φεβρουαρίου 2015.
Σε πνεύμα αμοιβαίας εμπιστοσύνης, δεσμευόμαστε να επιταχύνουμε το έργο μας και να το ολοκληρώσουμε το ταχύτερο δυνατόν.
Στο πλαίσιο της συμφωνίας του Eurogroup της 20ής Φεβρουαρίου 2015, οι ελληνικές αρχές θα έχουν την ευθύνη για την εφαρμογή των μεταρρυθμίσεων και θα παρουσιάσουν έναν πλήρη κατάλογο συγκεκριμένων μεταρρυθμίσεων τις επόμενες ημέρες.
Επιβεβαιώσαμε εκ νέου την πρακτική συμφωνία επί της διαδικασίας: Οι συνομιλίες για θέματα πολιτικής λαμβάνουν χώρα στις Βρυξέλλες. Οι αποστολές για τη συγκέντρωση πληροφοριών λαμβάνουν χώρα στην Αθήνα.
Το Eurogroup είναι έτοιμο να συγκληθεί εκ νέου το συντομότερο δυνατόν».

We fully adhere to the agreement of the Eurogroup of 20 February 2015.
In the spirit of mutual trust, we are all committed to speed up the work and conclude it as fast as possible.
Within the framework of the Eurogroup agreement of 20 February 2015, the Greek authorities will have the ownership of the reforms and will present a full list of specific reforms in the next days.
We reconfirmed the practical agreement on the process: The policy talks take place in Brussels. The fact-finding missions take place in Athens.
The Eurogroup stands ready to reconvene as soon as possible.

2015-03-03. ΕΞΟΔΟΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΡΙΣΗ ΚΑΙ ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ

on Tuesday, 03 March 2015. Posted in Εθνική Οικονομία - Ανάπτυξη - Ενέργεια

Ομιλία του Γ. Στουρνάρα στην ετήσια γενική συνέλευση των μετόχων της ΤτΕ

2015-03-03. ΕΞΟΔΟΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΡΙΣΗ ΚΑΙ ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ

Συμφωνία με τους εταίρους για να μην ανακοπεί η ανάκαμψη και να ενισχυθεί η ανάπτυξη
Το 2014, για πρώτη φορά μετά από έξι χρόνια μεγάλης ύφεσης, ανακόπηκε η πτώση και σημειώθηκαν θετικοί ρυθμοί μεταβολής της οικονομικής δραστηριότητας. Με βάση τα δεδομένα αυτά, σε συνδυασμό με την εξάλειψη των μεγάλων ελλειμμάτων του Δημοσίου και του ισοζυγίου τρεχουσών συναλλαγών, καθώς και με την πραγματοποίηση σημαντικών μεταρρυθμίσεων, μπορεί να υποστηριχθεί ότι υπάρχουν πλέον βασικές προϋποθέσεις προκειμένου η ελληνική οικονομία να εξέλθει οριστικά από την κρίση και να προχωρήσει σε ταχεία ανάπτυξη στο άμεσο μέλλον.

Διαβάστε το πλήρες κείμενο της ομιλίας του Γ. Στουρνάρα στην ετήσια γενική συνέλευση των μετόχων της ΤτΕ ΕΔΩ!!

2015-02-21. Ο δύσκολος συμβιβασμός στο Eurogroup και τα Κείμενα Συμφωνίας

on Saturday, 21 February 2015. Posted in Εθνική Οικονομία - Ανάπτυξη - Ενέργεια

Επιμέλεια Α. Μπασαράς, Αντιπρόεδρος ΕΛΙΣΜΕ

2015-02-21. Ο δύσκολος συμβιβασμός στο Eurogroup και τα Κείμενα Συμφωνίας

Σε μία πρωταρχική συμφωνία κατέληξαν οι 19 Ευρωπαίοι υπουργοί Οικονομικών της Ευρωζώνης για τετράμηνη επέκταση του ελληνικού προγράμματος.
Μέσα στο Σαββατοκύριακο θα πρέπει η Αθήνα με τους εκπροσώπους των «θεσμών» (Ε.Ε., ΕΚΤ και ΔΝΤ) να καθορίσει τη λίστα των μεταρρυθμίσεων που θα καταθέσει τη Δευτέρα, για να πάρει και το τελικό «πράσινο» φως σχετικά με το κατά πόσον οι προτάσεις της «είναι έγκυρο σημείο εκκίνησης για μια επιτυχή κατάληξη της αξιολόγησης», όπως αναφέρει η δήλωση του Eurogroup.
Στο τέλος Απριλίου θα γίνει μία αξιολόγηση από τους «θεσμούς», που θα κρίνει κατά πόσον οι ελληνικές μεταρρυθμίσεις έχουν προχωρήσει από τη Βουλή.
Η ελληνική πλευρά διεκδικούσε μια συμφωνία - γέφυρα με ασαφείς δεσμεύσεις, ωστόσο, η χθεσινή απόφαση ξεκαθαρίζει ότι η Ελλάδα θα πάρει παράταση της υφιστάμενης συμφωνίας και τα χρήματα που τη συνοδεύουν θα δοθούν μόνο με την ολοκλήρωση της αξιολόγησης.
Τα χειρότερα αποφεύχθηκαν. Ευτυχώς είχαμε συμφωνία.

ΕΔΩ τα κείμενα της συμφωνίας στην Ελληνική και Αγγλική!

2015-02-19. "Το Δημόσιο Χρέος και η Βιωσιμότητα του, χωρίς Σχόλια και Κριτική." Η Παρουσίαση PPT

on Thursday, 19 February 2015. Posted in Εθνική Οικονομία - Ανάπτυξη - Ενέργεια

Γράφει ο Αναστάσιος Μπασαράς, Σμχος (ΜΗ) (ε.α.), Ανώτερο Στέλεχος του ΝΑΤΟ (τέως), Συγγραφέας, Αντιπρόεδρος ΕΛΙΣΜΕ

2015-02-19.

Ο Σμχος (ΜΗ) ε.α.,  Ανώτερο Στελεχος του ΝΑΤΟ (τέως), Συγγραφέας και  Αντιπρόεδρος του ΔΣ του ΕΛ.Ι.Σ.ΜΕ
Αναστάσιος Μπασαράς

παρουσίασε το θέμα:

"Το Δημόσιο Χρέος και η Βιωσιμότητα του, χωρίς Σχόλια και Κριτική." 

Στα γραφεία του Ινστιτούτου την Πέμπτη 19 Φεβρουαρίου 2015.

Συντονιστής της παρουσίασης-ομιλίας ήταν ο πρόεδρος του Ινστιτούτου Αντιναύαρχος ε.α. Π.Ν. Β. Μαρτζούκος, Επίτιμος Διοικητής ΣΝΔ.

Η ομιλία περιλάμβανε την Παρουσίαση PPT  (ΕΔΩ!)  και το Κείμενο (ΕΔΩ!)

<<  1 2 3 [45 6  >>