Εμπορική Ναυτιλία - Τουρισμός - Απόδημος Ελληνισμός

10/2/2017, Τι ελέγχουν οι Έλληνες εφοπλιστές παγκοσμίως. Η μεγάλη δύναμη της ελληνικής ναυτιλίας σε αριθμούς.

on Παρασκευή, 10 Φεβρουαρίου 2017. Posted in Εμπορική Ναυτιλία - Τουρισμός - Απόδημος Ελληνισμός

Επιμέλεια: ο Γεώργιος Ε. Δουδούμης, Οικονομολόγος-Συγγραφέας, Μέλος ΔΣ ΕΛΙΣΜΕ, Υπεύθυνος ΔΣ

10/2/2017, Τι ελέγχουν οι Έλληνες εφοπλιστές παγκοσμίως. Η μεγάλη δύναμη της ελληνικής ναυτιλίας σε αριθμούς.

To 2017 έχει ανακηρυχθεί ως «Έτος Ευρωπαϊκής Ναυτιλίας», λόγω της σπουδαιότητας και της σημασίας που αποδίδει η Ευρωπαία Επίτροπος Μεταφορών κ.Bulc στις θαλάσσιες μεταφορές, με στόχο να διαφυλαχθεί η ανταγωνιστικότητα της Ευρωπαϊκής Ναυτιλίας και να ενισχυθεί ο ρόλο της, τόνισε ο πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, Θεόδωρος Βενιάμης, κατά την ετήσια τακτική γενική συνέλευση των μελών της Ένωσης που πραγματοποιήθηκε στο ίδρυμα Ευγενίδου.
Ο πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, τόνισε ότι δυστυχώς η πολιτεία και τα συνδικαλιστικά όργανα των ναυτικών δεν έχουν εκμεταλλευθεί τη δυναμική της ελληνόκτητης ναυτιλίας να προσφέρει θέσεις εργασίας σε άνεργους συμπολίτες μας και εξέφρασε την ελπίδα να ξεπεραστούν έστω και καθυστερημένα τα ανεδαφικά προσκόμματα των συνδικαλιστών της ναυτεργασίας.
Αναφερόμενος στο θέμα της ναυτικής εκπαίδευσης, είπε ότι οι Έλληνες εφοπλιστές υποστηρίζουν εμπράκτως τις προσπάθειας αναβάθμισης των ναυτικών ακαδημιών και τη δημιουργία ενός κέντρου επιμόρφωσης στελεχών του εμπορικού ναυτικού στη βόρειο Ελλάδα και επανέλαβε την πρόταση της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών για ομαλή διασύνδεση των μαθητευόμενων σπουδαστών με πλοία της ελληνόκτητης ναυτιλίας.

Ο κ. Βενιάμης είπε επίσης ότι με αφορμή την εκδήλωση για τα 100 χρόνια από την ίδρυση της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών που πραγματοποιήθηκε στις 9 Νοεμβρίου αποτελεί πλέον κοινή πεποίθηση της πολιτείας και εφοπλισμού ότι η «μεγάλη» ναυτιλία πρέπει να παραμείνει ανταγωνιστική για να μπορέσει να μεγιστοποιήσει τα συνακόλουθα οφέλη για την πατρίδα μας αλλά και για την Ευρώπη.
Πρόσθεσε επίσης, ότι οι Έλληνες εφοπλιστές ελέγχουν περίπου το 20% περίπου της παγκόσμιας χωρητικότητας σε DWT με 4.600 πλοία και ειδικότερα το 28% στο τομέα των δεξαμενόπλοιων το 22% στα bulk carriers το 16% στα πλοία μεταφοράς χημικών και προϊόντων πετρελαίου, το 15% στα LNG το 13% στα ψυγεία και το 9% στα containers.
Ανέφερε εξάλλου ότι η ελληνική πλοιοκτησία αντιπροσωπεύει στην Ευρώπη το 48,5% σε dwt του κοινοτικού στόλου.
Αναφερόμενος στην απόφαση του Ην. Βασιλείου να αποχωρήσει από την ΕΕ αλλά και στη επικράτηση του Donald Trump στις ΗΠΑ τόνισε, ότι το 2017 θα είναι η αφετηρία μίας νέας εποχής αναμένοντας τις αντιδράσεις της παγκόσμιας οικονομίας. Είπε επίσης ότι η νέα χρονιά για τον εφοπλιστικό κλάδο είναι πιο υποσχόμενη ενώ παραμένει πρόσθεσε το πρόβλημα της υπερπροσφοράς χωρητικότητας, η ανισορροπία με τη ζήτηση αλλά και οι δυσκολίες χρηματοδότησης από το τραπεζικό σύστημα.
Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ
ΣΤΙΣ 10.2.17

2015-02-15. Mια Aπόπειρα Ολιστικής Προσέγγισης στη Διαδικασία Χωρικής Αναδιοργάνωσης σε σχέση με τη βελτίωση των Θαλάσσιων Μεταφορικών Συστημάτων. Μια γεωπολιτική - γεωχωρoταξική θέση.

on Κυριακή, 15 Φεβρουαρίου 2015. Posted in Εμπορική Ναυτιλία - Τουρισμός - Απόδημος Ελληνισμός

Γράφει ο Δρ. ΝΙΚΟΣ Κ. ΔΕΝΙΟΖΟΣ, Ανώτατος Αξιωματικός Λ.Σ. ε.α., Μέλος του ΕΛΙΣΜΕ

2015-02-15. Mια  Aπόπειρα Ολιστικής Προσέγγισης στη Διαδικασία Χωρικής Αναδιοργάνωσης σε σχέση με τη βελτίωση των Θαλάσσιων Μεταφορικών Συστημάτων. Μια γεωπολιτική - γεωχωρoταξική θέση.

Η έννοια της «συρρίκνωσης του χρονοχώρου» διαχρονικά, οφειλόμενη στις ραγδαίες εξελίξεις στην τεχνολογία των θαλάσσιων  μεταφορών μπορεί να αποτελέσει το πλαίσιο της ολιστικής προσέγγισης στη διαδικασία δυναμικού χαρακτήρα, χωρικής αναδιοργάνωσης περιοχών. Αφετηρία αυτής της προσέγγισης αποτελεί η ζήτηση για υπηρεσίες που θα εξασφαλίζουν συνθήκες βελτιωμένης πρόσβασης και η οποία συγκεκριμένη ζήτηση μπορεί να προέλθει είτε από το περιφερειακό οικονομικό σύστημα (περιφερειακή οικονομία) ή από συνιστώσες αυτού, όπως επιχειρήσεις, αστικά κέντρα κ.λ.π., ή και ακόμα από το οικονομικό σύστημα στο σύνολό του. Έτσι η ζήτηση για προσπελασιμότητα  αποτελεί την δύναμη που μπορεί να καθοδηγήσει αυτή τη διαδικασία. Εάν τώρα η εν δυνάμει αυτή ζήτηση είναι επαρκής σε μεγάλο βαθμό, είναι πιθανόν να λάβει χώρα μια έρευνα  για τα μεταφορικά μέσα που θα είναι σε θέση να ικανοποιήσουν την προαναφερόμενη ζήτηση.

Διαβάστε ΕΔΩ! όλο το άρθρο.