Blog

19/10/2016. ΕΠΙΣΚΟΠΗΣΗ ΤΥΠΟΥ ΕΛΙΣΜΕ – 13/10-19/10

19/10/2016. ΕΠΙΣΚΟΠΗΣΗ ΤΥΠΟΥ ΕΛΙΣΜΕ – 13/10-19/10

-13/10- Πτωτικά κινείται τα τελευταία χρόνια η αγορά της ελληνικής επιβατηγού ναυτιλίας, σύμφωνα με κλαδική μελέτη της ICAP. Σύμφωνα με την έκθεση, το μέγεθος της αγοράς της ελληνικής επιβατηγού ναυτιλίας την τελευταία επταετία μειώθηκε κατά 32%.
Την περίοδο 2008-2014 το μεταφορικό έργο του κλάδου κατέγραψε απώλειες 7,8 εκατ. επιβατών και 2,9 εκατ. οχημάτων.

-13/10- Την Τρίτη 25 Οκτωβρίου θα πραγματοποιηθεί η πρώτη δημοπρασία προθεσμιακών προϊόντων ηλεκτρικής ενέργειας (ΝΟΜΕ) για τη διάθεση σε τρίτους συνολικής υδροηλεκτρικής και λιγνιτικής ισχύος 460 μεγαβάτ από τη ΔΕΗ. Το μέτρο που θεσπίστηκε στο πλαίσιο των δεσμεύσεων της χώρας έναντι των πιστωτών για μείωση των μεριδίων της ΔΕΗ σε ποσοστό 20% μέχρι το 2017 και κάτω από το 50% μέχρι το τέλος του 2019, θα δώσει την ευκαιρία στους ιδιώτες παρόχους να αποκτήσουν για πρώτη φορά πρόσβαση στη φθηνή παραγωγή του λιγνίτη και των υδροηλεκτρικών καθιστώντας το μείγμα καυσίμου τους, που μέχρι τώρα στηρίζεται αποκλειστικά στο φυσικό αέριο, πιο ανταγωνιστικό έναντι της ΔΕΗ.

-14/10- Στο 0,2% διαμορφώνεται η ύφεση του 2015 σύμφωνα με τα αναθεωρημένα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής για το ΑΕΠ.
Το ποσοστό αυτό είναι ίδιο με εκείνο που είχε υπολογίσει η ΕΛΣΤΑΤ τον Μάρτιο του 2016 ενώ έχει προχωρήσει σε αναθεώρηση των στοιχείων για το 2014.

-14/10- Η τάση προς κατανάλωση των Ελλήνων συνεχίζει να βρίσκεται σε πολύ χαμηλά επίπεδα όπως διαπιστώνει μελέτη της GfK Consumer Climate Europe (Καταναλωτικό Κλίμα στην Ευρώπη) για το τρίτο τρίμηνο του 2016.
Οι Ελληνες δεν φαίνεται να μπορούν να ξεφύγουν από τα επακόλουθα της οικονομικής κρίσης και της μαζικής έλευσης των προσφύγων. Στο τρίτο τρίμηνο, οι οικονομικές προσδοκίες μπορεί να αυξήθηκαν κατά 7,7 μονάδες σε σχέση με τον Ιούνιο, όντας όμως στις -37,1 μονάδες, ο δείκτης εξακολουθεί να βρίσκεται πολύ πιο κάτω από τον μακροπρόθεσμο μέσο όρο των 0 μονάδων. Οι Έλληνες επομένως, δεν αναμένουν κάποια οικονομική άνθηση, σύμφωνα με την GFK.

-14/10- Αμεσος «ανταγωνιστής» της Ουγκάντας είναι πλέον η Ελλάδα, αναφορικά με το μέγεθος της γραφειοκρατίας που έχει αναπτυχθεί γύρω από τις πωλήσεις ακινήτων. Μετά τις συνεχείς παρεμβάσεις των τελευταίων ετών της οικονομικής κρίσης, πλέον χρειάζονται συνολικά 10 έγγραφα, βεβαιώσεις και πιστοποιητικά, προκειμένου να μπορέσει κανείς να πωλήσει το ακίνητό του στην Ελλάδα, όσα ακριβώς χρειάζονται και οι πωλητές ακινήτων στην Ουγκάντα. Αυτό προκύπτει από το τελευταίο εβδομαδιαίο δελτίο του ΣΕΒ, όπου γίνεται σαφές ότι η υπερφορολόγηση και η γραφειοκρατία που έχουν πλήξει την αγορά ακινήτων την περίοδο των ετών του Μνημονίου, έχουν συντελέσει καθοριστικά στην απαξίωση των ακινήτων και στην αδυναμία ανάκαμψης.

-14/10- Σύμφωνα με την Καθημερινή, ενισχύονται οι προσδοκίες ότι ο κλάδος των logistics μπορεί να γνωρίσει σημαντικούς ρυθμούς ανάπτυξης, καθώς η έλευση της Cosco ενεργοποιεί τα σχέδια του Πεκίνου να καταστήσει τη χώρα ευρωπαϊκή πύλη του νέου δρόμου του μεταξιού. Και ήδη μια σειρά από επενδύσεις στον κλάδο ολοκληρώνεται ενώ νέες δρομολογούνται, καθώς τα φορτία που φτάνουν στον Πειραιά αναζητούν αποτελεσματικό και ανταγωνιστικό τρόπο προώθησής τους στην εγχώρια αλλά και στην ευρωπαϊκή αγορά.

Την Πέμπτη το απόγευμα εγκαινιάστηκαν από τον διευθύνοντα σύμβουλο της DB Schenker, της θυγατρικής των γερμανικών σιδηροδρόμων Deutsche Bahn που δραστηριοποιείται στην αγορά των ολοκληρωμένων υπηρεσιών logistics, νέες κτιριακές εγκαταστάσεις αποθηκευτικών χώρων 6.000 τετραγωνικών στον Ασπρόπυργο. Μερικές μέρες νωρίτερα, η επίσης γερμανική DHL, θυγατρική της Deutsche Post, εγκαινίασε παρουσία του διευθύνοντος συμβούλου Ευρώπης, του Τζον Πίρσον, νέες εγκαταστάσεις στον χώρο του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών για τις υπηρεσίες ταχυμεταφορών της.

-14/10- Την εκτίμηση ότι η Ελλάδα θα χρειαστεί και τέταρτο μνημόνιο, καθώς το 2018 δεν θα κατορθώσει να «βγει» στις αγορές, εκφράζει ο οικονομολόγος του Ινστιτούτου Bruegel, Ζολτ Ντάρβας.

Μιλώντας από το βήμα συνεδρίου στη Θεσσαλονίκη ο κ. Ντάρβας ανέφερε χαρακτηριστικά πως «το ελληνικό δημόσιο χρέος δεν φαίνεται βιώσιμο εάν η χώρα επιστρέψει στην αγορά δανεισμού στο τέλος του τρίτου προγράμματος διάσωσης, αλλά θα μπορούσε να είναι βιώσιμο εάν η προνομιακή χρηματοδότηση του ΕΜΣ συνεχιστεί μακροπρόθεσμα».

-15/10- Σημαντική υπέρβαση του στόχου του πρωτογενούς πλεονάσματος καταγράφηκε κατά το εννεάμηνο Ιανουαρίου – Σεπτεμβρίου 2016, λόγω τόσο της συγκράτησης των δαπανών που ακολουθεί το υπουργείο Οικονομικών από τις αρχές του έτους, αλλά και της καλύτερης του αναμενόμενου πορείας των εσόδων. Οπως προκύπτει από τα στοιχεία του υπουργείου Οικονομικών, το πρωτογενές πλεόνασμα διαμορφώθηκε στα 5,45 δισ. ευρώ στα τέλη Σεπτεμβρίου, όταν ο στόχος ήταν να ανέλθει στo 1,9 δισ. ευρώ. Η υπέρβαση αυτή, κατά 3,5 δισ. ευρώ, αποδίδεται κυρίως στη συγκράτηση των δαπανών κατά 3,1 δισ. ευρώ.
Ωστόσο, τον Αύγουστο και τον Σεπτέμβριο θετική ήταν και η συμβολή των εσόδων.

-15/10- Κατά 10% ακριβότερα από την περυσινή τιμή έναρξης και κατά πολύ πάνω από τις χαμηλές τιμές του πρώτου τριμήνου του έτους θα προμηθεύονται από σήμερα το πετρέλαιο θέρμανσης οι καταναλωτές. Η διάθεση του προϊόντος θα ξεκινήσει στην τιμή των 93-94 λεπτών το λίτρο, έναντι 85 λεπτών το λίτρο πέρυσι στις 15 Οκτωβρίου και 75 λεπτών το λίτρο στο τέλος της περσινής περιόδου. Οι αυξημένες τιμές είναι αποτέλεσμα τόσο της ανόδου της διεθνούς τιμής του αργού όσο και της αύξησης του ΕΦΚ από τα 230 ευρώ το χιλιόλιτρο στα 280 ευρώ το χιλιόλιτρο και του ΦΠΑ κατά μία ποσοστιαία μονάδα (24%). Οι φόροι μετά και τις πρόσφατες αναπροσαρμογές θα αντιπροσωπεύουν πλέον το 54% της τελικής τιμής του πετρελαίου θέρμανσης έναντι 32,1% του μέσου ευρωπαϊκού όρου.

-15/10- Η συμφωνία ελεύθερου εμπορίου Ε.Ε. – Καναδά, γνωστή ως CETA, ενδέχεται να υπογραφεί στα τέλη του μήνα, κατά τη Σύνοδο Κορυφής των δύο πλευρών στις Βρυξέλλες. Οι προοπτικές είναι καλές, αφού οι υπουργοί Εμπορίου της Ε.Ε. έχουν εκδηλώσει τη στήριξή τους στη συμφωνία που θα ρυθμίσει το εμπόριο προϊόντων και υπηρεσιών ανάμεσα σε Ε.Ε. και Καναδά. Πρόκειται για συμφωνία ελεύθερου εμπορίου που αίρει τα εμπόδια στο εμπόριο, ανοίγει τις αγορές και διασφαλίζει την ευημερία και τις θέσεις εργασίας. Αν υλοποιηθεί, θα καταργηθεί τουλάχιστον το 99% των δασμών στις εμπορικές σχέσεις Ε.Ε. και Καναδά.

-16/10- «Αρμαγεδδών» θα πλήξει την ελληνική κρουαζιέρα το 2017, οδηγώντας, αναπόφευκτα, σε απώλειες χιλιάδων ξένων τουριστών για τη χώρα και εκατομμυρίων ευρώ για την εθνική οικονομία.

Σύμφωνα με τον κ. Ανδρέα Στυλιανόπουλο, εκπρόσωπο του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ) για τη κρουαζιέρα και πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο της εταιρείας Navigator, διεθνούς αντιπροσώπου της Royal Carribean, που αποτελεί έναν από τους μεγαλύτερους ομίλους κρουαζιέρας στον κόσμο, οι αφίξεις επιβατών με κρουαζιερόπλοια στην Ελλάδα το 2017 θα μειωθούν κατ’ ελάχιστον σε ποσοστό 30% σε σχέση με τη φετινή σεζόν.

-16/10- Η αύξηση των ηλεκτρονικών συναλλαγών βοηθάει στον περιορισμό της παραοικονομίας και της φοροδιαφυγής, καθώς οι ηλεκτρονικές πληρωμές εντοπίζονται ευκολότερα. Σύμφωνα με ανάλυση της Alpha Bank, όσο μεγαλύτερος είναι ο κατά κεφαλήν αριθμός καρτών τόσο μικρότερη είναι η παραοικονομία.

-17/10- Ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας με ρυθμό 2,7% το 2017 υπό την προϋπόθεση να ολοκληρωθεί γρήγορα η δεύτερη αξιολόγηση της οικονομίας από τους δανειστές, προβλέπει ο διοικητής της Τράπεζας της Ελλάδος.

-17/10- Η υλοποίηση μέτρων για το χρέος είναι απαραίτητη προϋπόθεση για να ανακτήσει η ελληνική οικονομία εμπιστοσύνη, σταθερότητα και πρόσβαση στις αγορές, υπογραμμίζει ο Ευρωπαίος επίτροπος Οικονομικών Πιερ Μοσκοβισί, στην επίσημη απάντησή του στην επιστολή των 38 ευρωβουλευτών της Προοδευτικής Συμμαχίας στο Ευρωκοινοβούλιο, από 3 πολιτικές ομάδες, αναφορικά με την ανάγκη ελάφρυνσης του Ελληνικού χρέους και την στροφή της Ελλάδας σε αναπτυξιακή τροχιά.

-17/10- Για την άρνηση του ΔΝΤ να συνεχίσει να συμμετέχει στο πρόγραμμα στήριξης της Ελλάδας, ο Βόλφγκανγκ Σόιμπλε είπε ότι «πρόκειται για παρεξήγηση» και ότι δεν προτίθεται καθόλου να συγκρουσθεί με το Ταμείο. «Το ΔΝΤ αμφιβάλλει -και αυτό δεν είναι νέο- ότι η Ελλάδα θα εφαρμόσει, αυτά για τα οποία έχει δεσμευτεί και ότι αυτό αρκεί ώστε να βαδίσει η χώρα προς ένα διαρκές μονοπάτι ανάπτυξης.

-17/10- Δύο επενδυτικά σχήματα εξέφρασαν ενδιαφέρον στη διαδικασία αποκρατικοποίησης της ΕΕΣΣΤΥ (Ελληνική Εταιρεία Συντήρησης Σιδηροδρομικού Τροχαίου Υλικού). Πρόκειται για την ιταλική Ferrovie dello Stato Italiane SpA, η οποία το περασμένο καλοκαίρι συμφώνησε στην εξαγορά της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και την τσέχικη εταιρεία Skoda Transportation a.s.

-18/10- Μειωμένη κατά 2,74% είναι η εγγεγραμμένη ανεργία για το μήνα Σεπτέμβριο σε σχέση με το μήνα Αύγουστο, σύμφωνα με στοιχεία του ΟΑΕΔ που μεταφράζεται σε 24.581 λιγότερους άνεργους.

Συγκεκριμένα, το σύνολο των εγγεγραμμένων ανέργων το Σεπτέμβριο ήταν 871.981 άτομα έναντι 896.562 άτομα τον Αύγουστο.

-18/10- Το τρίτο και ισχυρότερο κύμα θα δεχθούν τον Ιανουάριο του 2017 οι κάτοικοι των νησιωτικών περιοχών, καθώς καταργείται το ειδικό καθεστώς που ισχύει σήμερα και προβλέπει μειωμένους κατά 30% συντελεστές ΦΠΑ. Η πλειονότητα των ελληνικών νησιών, αν όχι όλα, θα ενταχθεί στο κανονικό καθεστώς ΦΠΑ, κάτι που σημαίνει ότι οι συντελεστές από 17%, 9% και 4% θα αυξηθούν σε 24%, 13% και 6%.

-18/10- Επενδύσεις ύψους 400 εκατ. ευρώ θα υλοποιήσει σε ορίζοντα τετραετίας η Fraport Greece στα 14 ελληνικά αεροδρόμια, όπως ανέφερε ο γενικός διευθυντής Εμπορικής και Επιχειρηματικής Ανάπτυξης της εταιρείας Γιώργος Βήλος κατά τη διάρκεια ομιλίας του στο συνέδριο του ΣΕΤΕ.

-18/10- Ο υφυπουργός Οικονομικών των ΗΠΑ Νέιθαν Σητς εξακολουθεί να θέλει τη συμμετοχή του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου στο ελληνικό πρόγραμμα, καθώς θεωρεί ότι έχει να προσφέρει πολλά στη συζήτηση για την ελάφρυνση του χρέους. Παράλληλα, προτρέπει την Ελλάδα να κάνει τις μεταρρυθμίσεις που θα ανοίξουν το δρόμο για αυτή τη συζήτηση με τους Ευρωπαίους, ώστε να μπορέσει να συμμετέχει το ΔΝΤ στο ελληνικό πρόγραμμα.

-18/10- Χωρίς κύρωση από τη Βουλή θα μπορεί να συντελείται από εδώ και στο εξής η οποιαδήποτε αλλαγή της συμφωνίας μετόχων του ΟΤΕ. Επίσης, όλα δείχνουν ότι η μεταβίβαση του 5% του ΟΤΕ, κυριότητας ελληνικού Δημοσίου, θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί μέχρι την Κυριακή 30 Οκτωβρίου.

-18/10- Περισσότερα από 20 δισ. ευρώ σε σύνολο καταθέσεων 123 δισ. ευρώ λογίζονται πλέον ως «νέο χρήμα», περίπου τρεις μήνες μετά τη «χαλάρωση» των κεφαλαιακών περιορισμών.

Το «νέο χρήμα» δεν υπόκειται στον περιορισμό των ορίων ανάληψης, τα οποία μετά τη «χαλάρωση» έχουν διαμορφωθεί σε 840 ευρώ ανά 15νθήμερο. Οι «ελεύθερες» αυτές καταθέσεις δημιουργήθηκαν από εμβάσματα εξωτερικού (επιστροφή κεφαλαίων) ύψους περίπου 5 δισ. ευρώ ενώ τα υπόλοιπα 15 δισ. ευρώ από μετρητά.

-18/10- Αυξημένη κατά 17,4% ήταν η δραστηριότητα της διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων της Cosco στο λιμάνι του Πειραιά κατά το φετινό εννεάμηνο, αγγίζοντας τα 2,645 εκατ. εμπορευματοκιβώτια, έναντι 2,25 εκατ. κατά το αντίστοιχο διάστημα του προηγούμενου έτους. Σε μηνιαία βάση, τον φετινό Σεπτέμβριο διακινήθηκαν 304.000 εμπορευματοκιβώτια, έναντι 241,9 χιλιάδων κατά τον αντίστοιχο περυσινό μήνα, εξέλιξη που συνιστά αύξηση της τάξεως του 25,7%.

Αφήστε μια απάντηση